۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۶۴۶۷۴
توصیه های آیت الله صافی به رییس سازمان اوقاف؛

زندگی و سیره واقفان در طول تاریخ ثبت و ضبط شود/ لزوم رعایت دقیق جنبه های شرعی در وقف

حضرت ‌آیت الله صافی گلپایگانی با بیان توصیه های خطاب به مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکید کرد: باید زندگی و سیره واقفینی که از صدر اسلام تا به امروز در طول قرون متمادی بوده‌اند، در تاریخ، ضبط و ثبت و نشر شود
دیدار رییس سازمان اوقاف با آیت الله صافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید امروز در دیدار رییس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تقدیر از فعالیت های سازمان اوقاف گفت: باید به گونه ای کار کنید که زمینه خوشنودی امام زمان(عج) فراهم شود.

وی افزود: وقف مسأله ای مهم است و باید به آن توجه داشت، خدمت رسانی درست سبب عزت دین شده و موجب می شود که مردم اقبال به اسلام پیدا کرده و دستورات دینی را رعایت کنند، این فعالیت ها باید اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند کجاها چه کارهایی صورت گرفته است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که اگر مردم در جریان باشند امیدوار شده و به سوی وقف روی می آورند، اظهار داشت: زمانی وضعیت به گونه ای بود که مردم مأیوس بودند اما خوشبختانه امروز امیدوار هستند و وقف انجام می دهند.

وی ادامه داد: همه کارها و فعالیت های ما باید در راستای ترویج دین و برنامه های اسلامی باشد، باید بیان شود که اهل بیت(ع) روی این مسأله سرمایه گذاری می کردند و به آن توجه داشتند، برنامه های وقفی که در کشورهای دیگر وجود دارد بسیار مهم است که باید توجه کرد.

این مرجع تقلید با بیان این که باید فعالیت ها و آثار سازمان اوقاف برای کشورهای دیگر اسلامی تبیین شود، ابراز داشت: مسلمانان از ابتدا تا کنون همواره سعی داشتند که سنت حسنه وقف را رعایت کنند، باید توجه داشت که وقف آثار و برکات فراوانی برای جامعه دارد.

وی عنوان کرد: جنبه های شرعی و نیات واقفان باید به صورت دقیق و ریز در وقف رعایت شود، خوب است امامزادگانی که در کشورهای دیگر همانند مصر است را بشناسیم و اگر بتوانیم برنامه هایی برای آنان داشته باشیم بسیار اثرگذار است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: اوقاف همه عالم اسلام باید احیا شود و اگر این مسأله صورت گیرد سبب افتخار امت اسلامی خواهد بود، برنامه ها باید به نحو احسن انجام شود، بنده از کارهای شما تشکر می کنم و این فعالیت ها اسباب افتخار همه است.

وی اضافه کرد: این همکاری بین امت اسلامی در اوقاف سبب خیر در مسائل دیگر هم می شود، البته مسأله سیاست را نباید وارد کار کرد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات