۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۶۵۱۳۹
ظهیری:

مهم ترین رسالت متولیان فرهنگی دعوت به معارف و سبک زندگی دینی است

معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا(س) با ااشاره به این که جامعه امروز تشنه دین و معارف اهل بیت(ع) بوده و انسان در فراغ دین دچار سرگشتی و تحیر شده است، گفت: دعوت جامعه به دین مهم ترین رسالت مسؤولان و متولیان فرهنگی است و نگاه واقع بین و عالمانه دانش آموزان نسبت به حوزه های علمیه در گرو هدایت معلمان و مشاوران در مدارس است.
خانم معصومه ظهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم معصومه ظهیری، معاون تربیتی فرهنگی جامعه الزهرا(س) ظهر امروز در نخستین نشست مشترک جامعه الزهرا(س) با وزارت آموزش و پرورش در تالار بیداری اسلامی با تاکید بر این که هدف بعثت انبیا و نزول ادیان دعوت انسان به توحید و زندگی بر محور معاد است، گفت: تمامی انبیا برای این که به این هدف و غایت دین جامه عمل بپوشانند از طریق تزکیه و پرورش انسان ها سعی در هدایت آنها داشته اند.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس باید پیامبران را بزرگترین مشاوران هر عصر و دوره ای دانست، افزود: برای موفقیت در امر تربیت انسان ها امروز هم نیازمند شیوه و روش انبیا هستیم و طلاب و مبلغان کسانی هستند که با ورود به عرصه های مختلف از جمله تعلیم و تربیت می توانند روش و منش پیامبران  را در جوامع انسانی احیا کنند.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه الزهرا(س) با تاکید بر این که دعوت به دین نیاز جامعه امروز است، تصریح کرد: برای این که جامعه را در مسیر دین قرار دهیم باید از مدارس شروع کنیم و بهترین روش برای هدایت و دعوت دانش آموز به امر دین ارائه مشاوره دینی در زمینه های مختلف به آنها و به عبارت دیگر دین باور و دین محور کردن مدارس است که این دین محوری با تعمیق همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش ممکن است.

خانم ظهیری با اشاره به این که دختران به عنوان مادران و متولیان اصلی تربیت نسل آینده بیش از پسران نیازمند مشاوره دینی هستند، ادامه داد: بر همین اساس ورود مبلغان خواهر به مدارس دخترانه در جامعه امروز به یک نیاز جدی و مهم تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه آگاهی‌بخشی به نسل جوان نسبت به فضای حوزه‌های علمیه باید به صورت عالمانه و دقیق انجام شود، افزود: معلمان و مشاوران مدارس، در واقع زمینه‌ساز هدایت جوانان در مسیر نگاه واقع‌بینانه به حوزه دین و آموزه‌های دینی هستند.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه الزهرا(س)با اشاره به اینکه علم آموزی و حرکت در مسیر دانایی، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در آموزه‌های اسلام مورد تأکید و توجه است، تصریح کرد: علم نافع همان آموختن دین است که انسان را در مسیر کمال و هدایت قرار می‌دهد.

خانم ظهیری ادامه داد:علم نافع علمی است که نیازهای جامعه را رفع و جامعه را صیانت کند و مشاوران با تصرف در عقول مردم، چراغ هدایت را در دلشان روشن و مسیر هدایت را برایشان هموار می‌کنند.

وی با  تاکید بر اینکه کار مشاوره و راهنمایی برای تمیبز خیر از شر و زشت از زیبا، کاری سخت است، افزود: مشاوران و معلمان ابتدا نور هدایت را در دل خود می‌یابند و بعد با شناخت خوبی، ایثارگرانه خیر دیگران را بر خود مقدم می‌دارند.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه اگر انسان بخواهد خود را از آلودگى‌ها پاک كند نیازمند تطهیر قلب و روح است، یادآور شد:  تطهیر قلب و روح به کمک مشاوران و مبلغان دینی ممکن بوده و همین امر تعمیق همکاری ها میان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را ضروری می کند./968/202/ب3

ارسال نظرات