۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۶۵۱۵۳

گسترش خدمات مشاوره ای جامعه الزهرا ویژه خواهران

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا‌‌ با اشاره به فعالیت 30 متخصص و مبلغ توانمند دینی جامعه الزهرا(س) در مرکز مشاوره ای این موسسه علمی و حوزوی گفت: خدمات مشاوره دینی، مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س) در دو سال گذشته گسترش یافته و تمامی بانوان می توانند از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری این مرکز بهره مند شوند.
حجت الاسلام اخوی _ جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ اصغر اخوی، مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س) بعد از ظهر امروز در کارگاه تخصصی «بایدها و نبایدهای مشاوره در اسلام» در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) با اشاره به این که در سال های اخیر خدمات مشاوره ای مبتنی بر دانش غربی بزرگترین آسیب راب برکانون خانواده ها وارد کرده است، گفت: از آن جایی که در مشاوره و فرهنگ غربی اولویت اصلی با فرد است نه خانواده و اطرافیان به همین علت با بروز اولین مشکل فرد به انفکاک و جدایی از خانواده دعوت می شود.

وی با تاکید بر این که یکی از لازمه های جامعه دینی ، ارائه مشاوره مبتنی بر اصول و آموزه های دینی است، افزود: جامعه ای که مبتنی بر مشاوره غربی حرکت کند نه تنها اسلامی نخواهد بود بلکه تنها عنوان ظاهری اسلام را به یدک می کشد.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س) با بیان این که  دانش آموزان در سنی قرار دارند که بیش از هر گروه دیگری نیازمند خدمات مشاوره ای و راهنمایی والدین و معلمان هستند، تصریح کرد: اگر این مشاوره مبتنی بر الگوی غربی باش نه تنها فرد را در مسیر کمال دینی قرار نخواهد داد؛ بلکه موجب گسست او از دین می شود زیرا همانطور که گفته شد اساس مشاوره غربی بر ترویج  فردگرایی و برآورده شدن نیازهای فرد در تمامی ابعاد بدون توجه به حقوق دیگران است.

 حجت الاسلام اخوی با اشاره به این که ارائه مشاوره دینی حضور مبلغان را در مدارس به یک ضرروت تبدیل کرده است، گفت: حضور مبلغان دینی در مدارس نه تنها به کاهش مشکلات دانش آموزان کمک کرده بلکه زمینه موفقیت تحصیلی آنها را نیز فراهم کرده است.

وی از فعالیت ۳۰ نفر از دانش‌آموختگان روان‌شناسی و علوم تربیتی و مشاوران متخصص دینی در جامعه  الزهرا (س) خبر داد و افزود: در دو سال گذشته فعالیت‌های مرکز مشاوره جامعه الزهرا شکل سازمان‌یافته‌تری به خود گرفته است و امروز تمامی بانوان چه به صورت حضوری و چه به صورت تلفنی می توانند از خدمات مشاوره ای این مرکز بهره مند شوند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س) با بیان این که مهم ترین هدف و رسالت یک مشاور دینی، حل مشکلات فرد با تکیه بر آموزه های دینی است، یادآور شد: وظیفه مشاور خلاص کردن فرد از مشکلات نیست بلکه یک مشاور خوب سعی می کند با تکیه بر آموزه های دینی مشکلات فرد را به صورت ریشه ای برطرف کند./968/پ202/س

ارسال نظرات