۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۶۶۲۶۰
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

حقوق بشر تنها ابزاری برای تأمین منافع استکباری برخی کشورها است

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر تنها شعار می‌دهند و در عمل اقدام به تحریم اقتصادی می‌کنند، گفت: مسأله حقوق بشر تنها به ابزاری برای فشار و سوء استفاده از ملت ها تبدیل شده است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مسؤولان شهرستان فریدونکنار با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی حقوق بشر، با ابراز تأسف وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان، گفت: امروز وضعیت حقوق بشر تنها در کشورهای اسلامی منطقه، سوریه، عراق و یمن در شرایط بحرانی است.

امام جمعه فریدونکنار در ادامه سخنان خود با بیان این که منشور حقوق بشر چیزی جز ضعیف‌کشی نیست، افزود: منشور حقوق بشر به ظاهر برای دفاع از انسان‌ها است اما در عمل از مستکبران، ظالمان و صاحبان دلار دفاع می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر تنها شعار می‌دهند و در عمل اقدام به تحریم اقتصادی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسأله حقوق بشر تنها به ابزاری برای فشار و سوء استفاده از ملت ها تبدیل شده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز کشورهای مدعی مدافع حقوق بشر به بهانه های مختلف به کشورهای جهان اردوکشی می کنند، تصریح کرد: بحران های منطقه ای امروز کشورهای منطقه نتیجه عملکرد همین مدافعان حقوق بشر است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکایی ها کوچکترین احترامی برای حقوق بشر قائل نیستند، بیان داشت: آمریکا امروز به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان مطرح است.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها و متحدان غربی اش در حالی شعار دفاع از حقوق بشر را سر می دهند که امروز میلیون ها انسان بی گناه به دلیل زیاده خواهی های آنها آواره و بی سرپناه هستند، تصریح کرد: موج مهاجرتی که امروز در اروپا شاهد آن هستیم نتیجه عدم توجه اروپایی ها و آمریکایی ها به حقوق ملت ها است.

وی با اشاره به این که غربی ها از مسأله حقوق بشر استفاده ابزاری و سیاسی می کنند، بیان داشت: حقوق بشر باید برای دفاع از حقوق همه انسان ها به کار گرفته شود نه این که تنها در جهت تأمین منافع چند کشور استکباری مورد استفاده قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ده ها سال است که کشورهای مسلمان منطقه به دلیل سیاست های مستکبرانه آمریکا و غربی ها یک روز هم آرامش ندارد، افزود: امروز برخی از این کشورهای مسلمان نظیر سوریه، عراق و یمن به ویرانه ای تبدیل شده است.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که غربی ها باید به دخالت های بی دلیل خود در امور کشورهای اسلامی پایان دهند، خاطرنشان کرد: امروز آتش تفرقه و جنگ به دلیل سیاست تفرقه انگیزانه آمریکا و انگلیس در میان مسلمانان جهان برافروخته شده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که متأسفانه هر روز انسان های بی گناه بسیاری در کشورهای اسلامی به دلیل منافع استکباری و استعماری غربی ها کشته می شوند، تصریح کرد:  این نشان می دهد که یک انسان حتی ذره ای هم برای مدعیان دفاع از حقوق بشر ارزش ندارد چون اگر وجود داشت برای پایان دادن به این جنگ و خونریزی در منطقه گام مثبتی بر می داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکا امروز از همه توان خود برای نگه داشتن تروریست ها در سوریه استفاده می کند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که هر لحظه حلقه محاصره در حلب سوریه بر تروریست ها تنگ تر می شود آمریکا هر لحظه به دنبال تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت و سازمان ملل است تا فرصت تجدید قوا را برای تروریست ها فراهم کند.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که آمریکا و متحدان غربی و عربی اش به هیچ عنوان از شکست تروریست ها در سوریه و عراق خوشحال نیستند، تصریح کرد: در حالی آمریکایی ها شعار دفاع از حقوق بشر را سر می دهند که امروز حامی اصلی تسلیحات تروریست ها در منطقه همین آمریکایی ها هستند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که قرار دادن 80 میلیون انسان در تنگنای اقتصادی، محاصره فلسطینیان، حمله به لبنان و کشورهای دیگر، به بهانه حقوق بشر صورت می‌گیرد، گفت: حقوق بشر از منظر آنها به معنی پایمال کردن ضعیف و چپاول ثروت است.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مستکبران جهانی در یک مورد نیز بر اساس قوانین اعلامیه حقوق بشر عمل نمی‌کنند مگر در جایی که منفعت داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم یمن حدود 20 ماه زیر بمب‌های اعطایی آمریکا و انگلیس دست و پا می‌زنند و میلیون‌ها انسان در خطر مرگ هستند اما برای آنها بشر به حساب نمی‌آیند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: غربی ها ایران اسلامی را متهم به عدم رعایت حقوق بشر می‌کنند در حالی‌ که خودشان برای فروش سلاح‌های جنگی از کار افتاده خود به عرب‌ها در قالب حمایت از اعراب و جلوگیری از توطئه ایران دلار می‌دهند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که انتفاضه فلسطین، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق از فرموده امام راحل نشأت گرفته و به دولت‌های عربی مربوط نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اعراب برای عیش و نوش و خوش‌گذرانی به قدرت‌های بزرگ وابسته‌اند و کمترین توجهی به منافع مردم خود نمی‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع حقوق انسان های بی گناه و آزادی خواه بوده است، تصریح کرد: امروز تنها کشوری که از حقوق انسان های بی گناه در سوریه، یمن، عراق، فلسطین و دیگر کشورهای مظلوم دنیا حمایت می کند، جمهوری اسلامی است./950/202/ب2

ارسال نظرات