۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۶۶۵۹۵
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی:

سنت حسنه وقف از ضروریات جامعه است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: سنت حسنه وقف از ضروریات جامعه است و مسؤولان فرهنگی کشور باید از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.
پور محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه شهرستان مراغه اظهار کرد: سنت حسنه وقف از ضروریات جامعه است و مسئولان فرهنگی کشور باید از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند. 

وی، افزود: وقف یکی از کارهای خیر محسوب می‌شود که انسان در قالب این سنت حسنه، بخشی از مال خود را با جان و دل برای سایرین وقف می‌کند.

وی افزود: وقف قبل از آنکه برای خیرو دیگران فایده‌ای داشته باشد، واقف را دگرگون و مستعد دریافت‌های معنوی کرده و حتی بعداز مرگ وی نیز آثار ماتأخر بر اعمالش افزوده می‌شود. 

حجت‌الاسلام پورمحمدی، خاطرنشان کرد: وقف مشارکتی از طریق فروش اوراق تخصصی وقف، طرحی برای امکان وقف دسته جمعی افراد به منظور مشارکت بیشتر تمام آحاد مردم در این سنت حسنه است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با تأکید براینکه اجرای صحیح طرح «وقف مشارکتی» ظرفیت جذب خیرین و واقفان را افزایش می‎‏دهد، افزود: وقف مشارکتی از طریق فروش اوراق تخصصی وقف، طرحی برای امکان وقف دسته جمعی افراد به منظور مشارکت بیشتر تمام آحاد مردم در این سنت حسنه است؛ بنابراین ایجاد موقوفات مشارکتی گامی مؤثر در توسعه فرهنگ وقف و موقوفات در جامعه خواهد بود.

امام جمعه شهرستان مراغه  وقف را از افتخارات دین اسلام دانست و تاکید کرد: سفارش به وقف از افتخارات دين اسلام است و به طور غيرمستقيم در قرآن و به طور مستقيم در سيره‏ پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به آن توجه فراوان شده است؛ چراکه از نظر اسلام وقف راه‏گشايی برای رفع محروميت‏های مادّی و معنوی جامعه و يادگار جاودانه‏ای از کرامت انسان به پيشگاه بشريت و پيوند با آفريدگار متعال است./1325/101/ب3

ارسال نظرات