۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۶۶۶۸۴
سخنران حرم رضوی:

ابراز محبت والدین، سبب حفظ فرزندان از ناهنجاری‌های اخلاقی می‌شود

حجت الاسلام واعظ موسوی گفت: والدین به فرزندان خود ابراز محبت و مهرورزی کنند که این ابراز محبت، آن‌ها را از آلوده شدن در ناهنجاری‌های اخلاقی و آسیب‌های اعتقادی محافظت می‌کند.
واعظ موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی، ساعاتی پیش در حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی در رواق امام خمینی (ره)، به موضوع خانواده سالم از منظر قرآن و حدیث پرداخت و اظهار داشت: از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل شده که فرمودند: وقتی آقایی به همسرش بگوید دوستت دارم این جمله برای همیشه در دل همسر ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه روانشناسی زن و مرد با یکدیگر متفاوت است و مرد دوست دارد مقبول باشد، گفت: روانشناسی زن، روانشناسی محبوبیت است.

حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان اینکه زیباترین جمله مرد به خانم و دختر گفتن «دوستت دارم» و زیباترین جمله زن به مرد و پسر، گفتن «من به تو افتخار می کنم» است، اظهار داشت: روانشناسی مرد افتخار است و مرد دوست دارد مفتخر و مطاع باشد.

وی با اشاره به اینکه زبانحال مرد این است که «سر من را بشکن و نرخ من را نشکن»، ادامه داد: این بدین معناست که حرف مرد نباید شکسته شود.

کارشناس و مشاوره مسائل خانواده با بیان اینکه خانم ها اگر می خواهند مردان مسؤولیت پذیری داشته باشند به شوهران خود چشم بگویند، گفت: مسؤولیت پذیری مرد را بالا می برد و احساس خوبی به او دست می دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از روزی که خانم ها روشنفکر شدند و گفتند به چه دلیل باید در مقابل همسر چشم باید گفت، ادامه داد: از این روز بنای تزلزل و سستی خانواده بنا شد.

حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان اینکه یکی از عوامل مهمی که با روانشناسی مرد نمی شود مبارزه کرد، چشم نگفتن در مقابل شوهر است، اظهار داشت: روان شناسی زن محبویت و روان شناسی مرد مقبولیت است.

محبوبیت و مقبولیت دو نکته مهم در زندگی مشترک

وی محبوبیت و مقبولیت در زندگی را دو نکته مهم در زندگی مشترک دانست و ادامه داد: مردها به هر مسأله ای که به حس محبوبیت زن لطمه می زند، توجه کنند.

کارشناس خانواده با بیان اینکه زن، مظهر جمال و زیبایی است، به تعریف و تمجید مرد از همسر و دختر تاکید کرد و افزود: مرحوم شهید مطهری(ره) می گوید: مرد باید تفضل داشته باشد و برای همسرش غزل بگوید و غزل سرایی کند.

ابراز محبت، سبب حفظ فرزندان از آلوده شدن در ناهنجاری‌های اخلاقی

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهید دختران در خیابان ها پرسه نزنند و خودشان را به نمایش نیاورند کاری کنید که در خانه دیده شوند، ادامه داد: والدین به دختران خود ابراز محبت مهرورزی کنند که این ابراز محبت، فرزندان را از آلوده شدن در ناهنجاری‌های اخلاقی و آسیب‌های اعتقادی محافظت می‌کند.

حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان اینکه وقتی زن دیده شود عقده تبرج و خودنمایی ندارد، به تعریف مرد از همسر در پختن غذا و گوش دادن به حرف های او تاکید کرد و ابراز داشت: یکی از امتیازات پیامبر گرامی اسلام(ص) این بود که شنونده خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه حرف زدن همیشه هنر نیست، خوب شنیدن هنر است، به پیوند دل از راه چشم بین زوجین تاکید کرد و گفت: عامل پیوند قلب‌ها، نگاه افراد به یکدیگر است.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه ارتباط چشم با چشم سبب محکم شدن گره بین زوجین است، ادامه داد: در روایتی آمده است که وقتی زن و شوهری چشم به هم می دوزند رحمت خداوند شاملشان می شود.

وی در پایان با بیان اینکه متاسفانه امروزه به خاطر استفاده زیاد از موبایل و فضاهای مجازی افراد خانواده کمتر یکدیگر را می‌بینند، بر حفظ و استحکام پیوندهای خانوادگی تاکید کرد و افزود: برای حفظ و استحکام این پیوند، دنبال بهانه بگردیم./201/859/ب1

ارسال نظرات