۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۶۶۸۵۷
حجت الاسلام پناهیان:

«یتیم خانه ایران» فرا فیلم است

حجت الاسلام پناهیان گفت: «یتیم خانه ایران» فرا فیلم است و این فیلم سینمایی پرده غفلت و حجاب را از گوشه‌ای از تاریخ ما که هنوز با آن درگیر هستیم، برداشته است.
پناهیان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در تازه‌ترین سخنرانی خود در رابطه با فیلم سینمایی «یتیم خانه‌ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی، گفت: من از همه دوستان خواهش می‌کنم که فیلم سینمایی«یتیم خانه ایران» را ببنید.

این سخنران دینی افزود: یکی از دوستان را دیدم که صحبت می‌کرد و می‌گفت، می‌خواستم فیلم ببنیم، نمی‌دانستم فیلم «یتیم خانه ایران» را ببینم یا فیلم دیگری را، نظر من این است که فیلم «یتیم خانه ایران» فرا فیلم است؛ به هیچ عنوان فیلمی نیست که بتوان آن را با فیلم های دیگر مقایسه کرد.

وی ادامه داد: این فیلم به مثابه برداشته شدن پرده غفلت و حجاب از گوشه‌ای از تاریخ است که با هنوز ما با آن درگیر هستیم، این فیلم تاریخی است،اما آینده ما را به ما نشان می‌دهد؛ من بعید می‌دانم که انسان هوشمندی از دیدن این فیلم غفلت کند، ضمن این که تمام ویژگی‌های بصری خود را حفظ کرده است. جنبه سرگرم کننده هم دارد؛ اما ببنید برای انسان های محقق و اندیشمندان علوم سیاسی چقدر می‌تواند مفید باشد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: برای کسانی که می‌خواهند در عرصه سیاست انسان های مفیدی شوند. این فیلم از نظر مضامین سیاسی بسیار دقیق تنظیم شده است، ضمن این که کارگردان این فیلم بسیار هوشمندانه و با تحقیق این داستان را روایت کرده است. من دوست دارم هر ایرانی این قدر هوشمندانه به داستان نگاه کند، جدا از آن که فیلم یتیم خانه ایران یک غفلت تاریخی را از بین می‌برد و حافظه این ملت را به جای خود باز می‌گرداند و عبرت بسیار بزرگی در اختیار ما قرار می‌دهد که ما همین عبرت را درک کنیم تا ابد اسیر قدرتهای پوشالی چون انگلستان نخواهیم شد.

پناهیان اظهار کرد: شما نگاه کنید چگونه انگلیس یک قحطی را در کشور ما اداره کرده است، یعنی با 3-4 نفر آدم و در اختیار داشتن واردات گندم و دارو قحطی را مدیریت کردند که در آن میلیون ها نفر کشته شدند وقتی سیاستمداران یک جامعه ضعیف باشند، می‌توان این بلایا را به سرش آورد؛ «دین»یک جامعه را قوی می‌کند.

گفتنی است؛ یتیم خانه ایران به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، داستان خیانت انگلیس در جریان قحطی بعد از جنگ جهانی را روایت می کند و از سوی بسیاری از منتقدان، مورد تجلیل قرار گرفته است./872/102/ب3

 

ارسال نظرات