۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۶۶۹۴۹
سخنگوی کمیسیون فرهنگی:

تعامل کمیسیون فرهنگی مجلس با حوزه باید افزایش یابد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش تعامل این کمیسیون با حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم شد.
آزادی خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی امروز دیدار آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: با تدبیر شورای عالی حوزه و رهبر معظم انقلاب حضور آیت الله عرافی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه روحیه امید به بدنه حوزه وارد کرده است.

وی افزود: برخی از ابهامات و سؤال هایی که در نوع مدیریت حوزه در ذهن ها مانده بود برطرف شده و روح امید به طلاب تزریق شده است؛ تحول در حوزه های علمیه به معنای واقعی و بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید در دستور کار باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با تأکید بر این که کاربردی کردن سیستم آموزش یک نیاز ضروری است، اظهار داشت: جوانان مستعد و خوش فکری به حوزه های علمیه ورود پیدا می کنند که اگر کاربردی و هدفمند تربیت شوند اثرگذاری بسیاری در سطح جامعه خواهند داشت و بسیاری از نیازهای جامعه پاسخ داده می شود.

وی ادامه داد: مشکلات بسیاری وجود دارد که مسأله نداشتن امام جماعت بسیاری از مساجد یکی از آن ها به شمار می رود؛ اعضای کمیسیون با هر نگاه و طرز تفکری که دارند به حوزه های علمیه علاقه بسیاری داشته واین نهاد را  به عنوان یک مرکز غنی و قوی تولید فکر ناب اسلامی می دانند.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان این که تعامل حوزه علمیه با مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی باید تقویت شود، ابراز داشت: جای پژوهش در حوزه های علمیه نسبت به برخی مراکز دیگر بسیار خالی است و باید در این زمینه اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: طلاب باید به سمت پژوهش محور شدن حرکت کنند تا این که صرفا آموزش محور باشند، ظرفیت آموزشی در حوزه های علمیه به مراتب گوی سبقت را نسبت به پژوهش برده است که نقصی بزرگ به شمار می رود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساده زیستی طلاب خاطرنشان کرد: انصافا ساده زیستی طلاب در سابق که بیش از الان بود به نسبت به کف جامعه تفاوت زیادی احساس نمی شد؛ امروز طلاب هرچند سختی های بسیاری را تحمل می کنند اما ساده زیستی کنار می آیند که این یک افتخار برای حوزه های علمیه است.

وی اضافه کرد: نوع زندگی مردم بسیار متفاوت شده و ما یکی از پرمصرف ترین کشورهای جهان هستیم اما طلاب در همان ساده زیستی که قبلا بودند هستند که باید برای جامعه گفته و برای آن راهکارهایی در نظر گرفته شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات