۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۴۶۶۹۶۸
امام جمعه بابل:

تفرقه سمی خطرناک برای امت اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان این مطلب که تفرقه سمی خطرناک برای امت اسلامی است، گفت: وحدت میان امت اسلامی یک سلاح قوی و بزرگ است که می‌تواند ضربه سنگینی را بر پیکره دشمنان اسلام وارد آورد و روز به روز بر قدرت امت اسلامی بیافزاید.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در مسجد خاتم الانبیا(ص) این شهر با تبریک و گرامیداشت میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت، گفت: هفته وحدت با تدبیر هوشمندانه امام راحل برای ایجاد اتحاد و انسجام در میان امت اسلامی در راستای شعار بلند نظام اسلامی شکل گرفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی منادی وحدت در جهان اسلام است و با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام امروز بیش از گذشته نیازمند وحدت و انسجام در میان امت اسلامی هستیم.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل  تفرقه را سمی خطرناک برای امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: براساس تاکید صریح خداوند متعال در قرآن، مسلمانان باید بر حول ریسمان محکم الهی وحدت داشته باشند زیرا اشتراکات میان مذاهب مختلف در جهان اسلام بسیار بیشتر از افتراقات است.

وی ادامه داد: وظیفه علما و روحانیان در جهان اسلام برای وحدت بیشتر از هر عنصری دیگر است و نباید  اجازه داد عده ای به هر بهانه به مقدسات دیگر مذاهب اهانت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی مصیبت بزرگ در منطقه و ظهور عناصری تکفیری را در جهت بر هم زدن وحدت و ایجاد حاشیه امن برای دشمن نخست مسلمانان، عنوان کرد و اظهار داشت: صهیونیست ها و عومل استکبار در پس پرده جنایات علیه مسلمانان و ایجاد مسائلی مانند طائفه گری و برجسته سازی اختلافات در میان امت اسلامی قرار دارند و هوشیاری همه به ویژه علمای دلسوز جهان اسلام در این خصوص ضروری است.

وی افزود: عناصر تکفیری پیاده نظام دشمنان جهان اسلام به ویژه صهیونیست ها برای شعله ور کردن آنش تفرقه در میان امت اسلامی هستند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل به حمایت آشکار رژیم صهیونیستی در انواع کمکها به گروهکهای تکفیری در سوریه و لبنان اشاره کرد و گفت: بیشترین بهره برداری ها از کشتار مسلمانان توسط دیگر مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی صورت می گیرد تا مسلمانان از دشمن اصلی و مساله مهم جهان اسلام یعنی موضوع قدس غافل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی وحدت را سلاح بزرگ جهان اسلام در مقابل دسیسه‌های دشمنان بیان کرد و اظهارداشت: وحدت یک سلاح قوی و بزرگ جهان اسلام است که می‌تواند ضربه سنگینی را بر پیکره دشمنان اسلام وارد آورد و روز به روز بر قدرت امت اسلامی بیافزاید.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت با تدبیر امام راحل از یک موضوع اختلافی به موضوع وحدت آفرین تبدیل شده است، تصریح کرد: آنهایی که به جای توجه بر وحدت در میان مذاهب اسلامی، با انجام برخی رفتارها هر چند به صورت خصوصی سبب اهانت به دیگر مذاهب می شوند، به دشمنان اسلام خدمت می کنند.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که لزوم وحدت یک حکم شرعی از جانب ولایت‌فقیه است، گفت: رهبر معظم انقلاب با صدور فتوای فقهی و سیاسی خود اهانت به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی را حرام بیان فرمودند تا با راهبردی مهم جهان اسلام در مسیر وحدت قرار گیرد./1313/202/ب3

ارسال نظرات