۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۶۷۳۰۱
مدیر حوزههای علمیه قزوین:

روحانیت باید مروج فرهنگ صحیح در جامعه باشد

مدیر حوزه های علمیه قزوین گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه در زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی باید در موقعیت های مختلف و منبرها به بیان فرهنگ صحیح عمومی بپردازند و تاکنون این کار را انجام داده‌اند، اما این فعالیت در حد توصیه است و از ضمانت اجرایی برخوردار نیست.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی،‌ مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسادر قزوین، درباره نقش روحانیت در ترویج فرهنگ اسلامی ـ ایرانی، گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه در زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی باید در موقعیتهای مختلف و منبرها به بیان فرهنگ صحیح عمومی بپردازند و تاکنون این کار را انجام داده‌اند، اما این فعالیت در حد توصیه است و از ضمانت اجرایی برخوردار نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت دارای نقش برجسته‌ای در زمینه کنترل فرهنگ عمومی است، ابراز داشت: دولت در زمینه کنترل فرهنگ و مبارزه با تهاجم فرهنگی نقش بسیار زیادی را به عهده دارد، چرا که می‌تواند با ایجاد قانون ضمانت اجرایی داشته باشد.

حجت الاسلام عباسی درباره فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: بخشی از فرهنگ عمومی جامعه یا سنت های اجتماعی برگرفته از آموزه‌های دین و مورد تأیید دین است، بخشی نیز مانند روش صحبت کردن، نوع لباس پوشیدن، حجاب و برگزاری مراسم های گوناگون از غرب گرفته شده است.

وی ادامه داد: همان گونه که اکتشافات در زمینه‌های گوناگون به وجود می‌آید و جامعه ترقی می‌کند، امروزه در زمینه فرهنگی نیز شاهد اکتشافات و اختراعات هستیم که لازم است نسبت به آنها توجه شود.

مدیر حوزه های علمیه قزوین با بیان اینکه باید مانع از ترویج فرهنگ های اشتباه شد، بیان کرد: باید مانع از رشد و ترویج فرهنگ های اشتباه شد که این امر به عهده افراد و بخشهای مختلف مانند رسانه‌ها و پایگاه‌های تبلیغاتی، صدا و سیما، علما و روحانیت و دولت است.

وی با در پایان به تأثیر نوع فرهنگ عمومی بر ساختار جامعه اشاره کرد و گفت: انسان و جامعه با فرهنگ خود زنده است، بنابراین نوع فرهنگ عمومی از ارتباط مستقیمی با ساختار جامعه برخوردار است و در ابعاد مختلف مانند هزینه‌های زندگی، آرامش در زندگی و نزدیک شدن افراد به یکدیگر تأثیرگذار است، برای نمونه فرهنگ دید و بازدید که برگرفته از دین است در نزدیکی دلها به یکدیگر و حل مشکلات مفید است، ‌این در حالی است که فرهنگ دوری در زندگی اجتماعی، دارای تأثیر منفی است./955/303/ب2

ارسال نظرات