۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۶۷۹۲۳
رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران:

بهره گیری از معرفت زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود

رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران با بیان این که بهره گیری از معرفت زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: انسانی که معارف الهی و ایمان داشته باشد می تواند به مراتب ارزشمندی دست پیدا کند.
حسن محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسن محمودی، رییس دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی در مازندران امشب در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) که در مسجد هدایت آمل برگزار شد اظهارداشت: در باغ معرفت همیشه باز است و همه ما نیازمند معرفت هستیم.

وی با بیان این که بهره گیری از معرفت زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: انسانی که معارف الهی و ایمان داشته باشد می تواند به مراتب ارزشمندی دست پیدا کند.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: ضرورت دارد در مسیر شناخت و معرفت گام های ارزنده ای برداریم که برکات و دستاوردهای والایی در درون آن قرار دارد که شامل انسان می شود.

رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران ادامه داد: انسانی که معرفت داشته باشد قدر و منزلت او در عالم هستی گسترش پیدا کرده و عزت و منزلت او به مراتب گرانقدری می رسد.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام مرتبه بسیار گرانقدری دارند که این وجود نورانی در میان همه پیامبران از مقام والاتری برخوردار هستند که بالاتر از حضرت محمد(ص) در عالم نداریم.

رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران اظهارداشت: انسانی که تنها به زمین و این عالم توجه داشته باشد سبب می شود تا نتواند به مراتب والا و گرانقدر نظر بیاندازد تا بتواند به جایگاه ارزشمندی دست پیدا کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: درد جامعه اسلام این است بسیاری از افراد صاحب قدرت و ثروت هستند اما در جامعه و خانواده خود از دین تنها به اندازه دنیا بهره گیری می کنند و به پیامبر گرامی اسلام و قرآن کریم به اندازه دنیا و زمین نگاه دارند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: صلوات بر پیامبر گرامی اسلام یک ذکر است و زمانی صلوات بیان شود هر خیری که در این نظام و عالم قرار دارد فرستاده می شود که برکات والایی در آن قرار دارد.

رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران افزود: اهل بیت معصومین(ع) خزانه الهی هستند و هر چیزی که در این عالم نزول و تجلی پیدا کند ابتدا با پیامبر مکرم اسلام و از کانال وجود اهل بیت معصومین(ع) بر دیگر خلایق می رسد.

وی تصریح کرد: یکی از خیرهایی که در این عالم قرار دارد و به آن نیاز داریم شفاعت اهل بیت معصومین(ع) است و همه ما در وجود پیامبر گرامی اسلام خلق شدیم و هستیم.

حجت الاسلام محمودی اظهارداشت: هر چیزی در این عالم قرار دارد از وجود حضرات معصومین است که سرسلسله آن پیامبر گرامی اسلام قرار دارند که با تولد این وجود نورانی شاهد اتفاقات بسیاری در سرای عالم شدیم.

رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران ادامه داد: وجود نبی مکرم اسلام نخستین مخلوق و بعضی از خیرات از این وجود نورانی سرازیر می شود و عالم امکان غرق در خیر حضرت محمد(ص) است.

گفتنی است، ویژه برنامه های جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار شد./1314/202/ب3

ارسال نظرات