۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۶۷۹۶۰
امام جمعه آمل:

وحدت و همدلی زمینه ساز پیشرفت و تعالی کشور می شود

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این که وحدت و همدلی زمینه ساز پیشرفت و تعالی کشور می شود، گفت: به واسطه وحدت می توانیم اهداف مورد نظر را محقق و به توفیقات ارزشمندی دست پیدا کنیم.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه امروز در مراسم جشن میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) که در مصلی آمل برگزار شد اظهار داشت: قرآن کریم معجزه پیامبر گرامی اسلام و بعنوان زیباترین کتاب آسمانی بوده که در آن دخل، تصرف و تحریفی وجود ندارد.

وی با بیان این که پیامبر اکرم مظهر عطوفت و مهربانی هستند، تصریح کرد: ضرورت دارد سیره نبوی را سرلوحه امور خود قرار دهیم که می تواند برکات ارزنده ای داشته باشد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: پیامبر گرامی اسلام سرمشق و الگوی گرانقدری برای جوامع بشری است و اگر می خواهیم رهرو راه کسی باشیم باید در مسیر بهره گیری از سیره رسول مکرم اسلام و اهل بیت معصومین(ع) قدم برداریم.

امام جمعه آمل ادامه داد: بهره گیری از سیره نورانی پیامبر گرامی اسلام و خاندان عصمت و طهارت می تواند می تواند ما را از ذلت و خواری نجات داده و در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی قرار دهد.

وی با بیان این که سیره نبوی الگوی تعالی بخش زندگی انسانی است، گفت: انسان باید در هر کاری ثابت قدم و استوار باشد تا به نتیجه رسیده و خواسته موردنظر خود را محقق کند.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: ضرورت دارد به صورت فراوان حضرت حق را یاد کنیم تا پیروز شویم که هرچیزی از خداوند متعال است و باید همه جا خداوند منان را ببینیم که سبب می شود غیر از پروردگار متعال را در خود راه ندهیم.

امام جمعه آمل اظهار داشت: نیاز است انسان حضرت حق را یاد کرده و از فرمان خداوند متعال و پیامبر اکرم اطاعت داشته باشد و امروز نیز که در عصر غیبت قرار داریم وظیفه داشته تا از ولی امر مسلمانان فرمانبری صورت دهیم که زمینه ساز سعادت و پیروزی می شود.

وی با بیان این که وحدت و همدلی ضرورتی مهم و اساسی است که باید اتحاد خود را به بهترین نحو ممکن حفظ کنیم، گفت: اگر می خواهیم اتحاد داشته باشیم باید از تفرقه دوری کرده و در مسیر همدلی قرار گیریم.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این که وحدت و همدلی زمینه ساز پیشرفت و تعالی کشور می شود، خاطرنشان کرد: به واسطه وحدت می توانیم اهداف مورد نظر را محقق کنیم و به توفیقات ارزشمندی دست پیدا کنیم.

امام جمعه آمل افزود: انسان باید صبر، استقامت و بردباری را سرلوحه امور خود قرار دهد که نیاز است مراقبت های شایسته ای صورت دهیم تا غرور بر ما چیره نشود که سبب شکست می شود.

وی ادامه داد: خیراندیشی و کمک به دیگران برکات ارزنده ای دارد که جامعه امروز نیازمند بهره گیری از فرهنگ انفاق و نیکوکاری است و نیاز می رود در این مسیر والا گام های شایسته ای برداشته شود.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که اخلاق و مهرورزی از ویژگی های ارزنده پیامبر گرامی اسلام است، گفت: ضرورت دارد از وجود نورانی حضرت محمد(ص) یاد گرفته و اخلاق و رفتار خود را درست کرده و در مسیر اخلاق اسلامی قرار دهیم.

امام جمعه آمل اظهار داشت: نیاز است خانواده با فرزندان خود دوست باشند و تلاش کنیم اخلاق نبوی را در زندگی خود حاکم کنیم که سبب می شود تا همه زشتی ها از جامعه اسلامی دور شود.

گفتنی است، همزمان با سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) ویژه برنامه های در سطح امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار شد./202/1314/ب1

ارسال نظرات