۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۶۸۴۰۶
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه:

حوزه های علمیه طلایه دار اخلاق پژوهشی باشند

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید طلایه دار اخلاق پژوهشی باشند، گفت: در گذشته برای بیان یک حدیث باید اجازه کسب می کردند، اما امروزه چه بسا جملات و متونی که به نام شخص در قالب تحقیق پایانی و پایان نامه علمی ارائه می شود، از آن شخص دیگر است.
حجت الاسلام اله وردی حجت الاسلام اله وردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و در راستای شعار محوری سال ۹۵ «هر طلبه یک اثر پژوهشی» ظهر اروز نشست هم اندیشی با حضور طلاب و اساتید در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان صحنه برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالفضل الله وردی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در این نشست با اشاره به جایگاه علم و انتظار جامعه از طلبه، خاطرنشان کرد: طلبه باید به روز باشد، اطلاعاتش، بیانش، منبرش و تحقیقش با نیاز جامعه امروزی مطابقت داشته باشد، نیاز جامعه را بداند و به دنبال پاسخگویی به آنها باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به پدیده نامبارک کپی برداری و سرقت علمی، اظهار داشت: متأسفانه این امر در دانشگاه ها بیشتر و تا حدودی در میان طلاب نیز رخنه کرده است و این نشان می دهد که اخلاق پژوهشی ضعیف است.

وی بیان کرد: در گذشته برای بیان یک حدیث باید اجازه کسب می کردند اما امروزه چه بسا جملات و متونی که به نام شخص در قالب تحقیق پایانی و پایان نامه علمی ارائه می شود، عصاره سخن و اندیشه از آن شخص دیگر است، حوزه های علمیه باید طلایه دار اخلاق پژوهشی باشند.

این مسؤول ادامه داد: در دنیای امروز دیگر مجالی برای تحقیقات کتابخانه ای نیست، اگر چه این تحقیقات جایگاه ویژه ای دارند اما طلبه باید پا را فراتر بگذارد، باید با اطلاعاتی که از تحقیقات کتابخانه ای کسب کرده آن را به صورت میدانی بر منطقه جغرافیایی خودش و محیطی که در آن زندگی می کند تطبیق دهد، اگر یک دانشجو تحقیقی جامع و بنیادی در موضوع عزت نفس انجام داده یک طلبه باید این فضیلت را به صورت میدانی با جمعیت آماری از افرادی که در میانشان زندگی می کند بررسی کند.

حجت الاسلام الله وردی در جمع بندی سوالات و نظرات طلاب، تصریح کرد: بُعد علمی طلاب را برتر و بالاتر می دانم اما در شیوه اجرا و بیان، دانشجو بیشتر خود را به منصه ظهور رسانده است.

وی در پایان گفت: اگر طلبه با پشتوانه علمی که از مکاتب امام صادق(ع) به دست آورده خود را به شیوه های ناب خطابه و بیان نیز بیاراید، باز هم شاهد چهره هایی مثل شهید مطهری و شهید مفتح خواهیم بود که هفته وحدت حوزه و دانشگاه هنوز هم با نام آنها رونق می گیرد./857/203/ب2

ارسال نظرات