۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۶۸۶۸۱
استاد حوزه علمیه تبریز:

پیامبر اسلام الگویی برای نجات جامعه بشری است

حجت الاسلام بلاغی گفت: خداوند پیامبر اسلام را برگزید تا جامعه را از ناپاکی‌ها، شرک و بت پرستی، حسد، ظلم، نا انصافی، مردم آزاری، بی عدالتی و همه رذایل اخلاقی نجات دهد.
حجت الاسلام سیدرضی بلاغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدرضی بلاغی، استاد حوزه علمیه تبریز عصر امروز در جمع کارکنان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به تبیین مقام و منزلت پیامبر گرامی اسلام پرداخت و اظهار داشت: باید شکرگزار نعمت نبوت باشیم؛ چراکه منت الهی بر بشریت بوده و است.

وی با بیان این‌که خداوند متعال تنها در یک جا بر بندگان خود بابت نعمتی که عطا فرموده؛ منت نهاده است، خاطرنشان کرد: پروردگار عالم زمانی که پیامبر اسلام را مبعوث کرد، بر بشریت منت نهاد و پیروی از دستورات اسلام، قرآن و رهنمودهای وحیانی رسول اکرم(ص) را ضامن سعادت جامعه بشری دانسته است.

حجت الاسلام بلاغی ادامه داد: خداوند پیامبر اسلام را برگزید تا جامعه را از ناپاکی‌ها، شرک و بت پرستی، حسد، ظلم، نا انصافی، مردم آزاری، بی عدالتی و همه رذایل اخلاقی نجات دهد، گفت: بعثت پیامبر نویدی برای نجات بشریت به سمت خداپرستی بود، پیامبر اسلام جامعه را هم از نظر اخلاقی و هم اعتقادی اصلاح کرد و اصول و احکام الهی را آموخت.

این استاد حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که پیامبر گرامی اسلام؛ رسول رحمت و مغفرت است و آمده تا راه و روش زندگی سالم را به مردم بیاموزد، افزود: ایمان به خدا و رسولش لازمه رستگاری انسان است، اگر انسان ایمان نداشته باشد دارایی و عمر او هم نتیجه و ثمره ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام بلاغی خاطرنشان کرد: مسؤولیت پیامبر اسلام از سنگین ترین تکالیفی بود که انبیای الهی بر عهده داشته‌اند، آن حضرت در راه ترویج و تبلیغ اسلام مصیبت ها و رنج های فراوانی کشید که بایستی با مطالعه تاریخ صدر اسلام با آن حقایق آشنا شویم تا قدر دین و مذهب خود را بدانیم.

وی عمل به سیره پیامبر را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: اخلاق، ادب و معاشرت پیامبر اسلام نمونه بود، ما نیز بایستی از سیره پیامبر درس معاشرت، پاکی و اخلاق بیاموزیم، آن حضرت در حجب و حیا اسوه‌ای برای همگان بود؛ باید دانست که عامل گرایش مردم به اسلام، ایمان، استقامت و اخلاق  نیکوی پیامبر بوده است.

این استاد حوزه علمیه تبریز در پایان با تجلیل از خدمات جمعیت هلال احمر در عرصه های مختلف، گفت: کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر از نهادهای خدمتگزار و زحمت کش جامعه بوده و هلال احمر از مؤسساتی است که همواره در خدمت مردم بوده و مجاهدت شایان توجهی به مردم به ویژه آسیب دیدگان در داخل و خارج کشور ارائه می دهد./935/202/ب2

ارسال نظرات