۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۶۹۶۸۳
حجت الاسلام حکیمیان خبرداد؛

پاسخگویی به 188 هزار سؤال و شبهه در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

مدیر گروه قرآن و حدیث مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با اشاره به حوزه های مختلف فعالیت این مرکز از پاسخگویی کارشناسان این مرکز به 188 هزار سؤال و شبهه در موضوعات مختلف فقهی، عقیدتی، تاریخی و قرآنی خبرداد.
مدیر گروه قرآن و حدیث مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی 
حجت الاسلام مسعود حکیمیان

حجت الاسلام مسعود حکیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آخرین فعالیت های صورت گرفته در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اظهار داشت: این مرکز در حوزه های مختلف به سؤالات و شبهات مطرح شده در جامعه پاسخ می دهد که این مسأله از طرق مختلفی صورت می گیرد.

فعالیت بخش تلفنی مرکز ملی پاسخگویی

مدیر گروه قرآن و حدیث مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی افزود: راه نخست در حوزه تلفنی است که مردم عزیز با شماره تلفن گویای 096400 است که در این قسمت بیش از 300 کارشناس ما در زمینه احکام، تاریخ، سیره، قرآن و حدیث، اخلاق و مسائل کلامی، مباحث مطرح شده را جواب می دهند که این تلفن از ساعت هشت صبح تا هشت شب کاملا فعال است.

وی با بیان اینکه دومین بخش پاسخگویی حوزه مکتوب است، عنوان داشت: در این بخش، سؤال و شبهه به صورت پست الکترونیکی به این مرکز ارسال می شود و کارشناسان این سؤالات را بررسی کرده و پس از آماده سازی به ایمیل طرف مقابل ارسال می کنند و همچنین بخش پیامکی هم در موضوعات مربوط به فقه و احکام فعال است.

حجت الاسلام حکیمیان ادامه داد: در این بخش مردم سؤالات شرعی خود را به صورت پیام کوتاه به شماره 30009640 ارسال می کنند و پاسخ نیز به همان شماره ارسال می شود و در بخش سایبری هم ما سایت ها و مراکز مختلفلی دایر کرده ایم که به صورت آنلاین به سؤالات پاسخ می دهند.

فعالیت انجمن های گفت‌وگوی دینی و قرآنی

وی به انجمن گفت‌وگوی دینی اشاره کرد و با بیان اینکه این انجمن در همان گروه های شش گانه فعالیت می کند، از بخش دیگر مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نام برد و خاطرنشان کرد: ما در این مرکز «انجمن گفت‌وگوهای قرآنی» را داریم که موضوعات مختلف تاریخی، روایی، فقهی و اخلاقی را با رویکرد قرآنی پیگیری می کنند.

مدیر گروه قرآن و حدیث مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی افزود: ما در مرکز ملی پاسخگویی مراکز دیگری همچون کلوپ هایی با حضور 16 هزار نفر داریم و همچنین در بخش آنلاین ما 40 کارشناس فعالیت می کنند که تا کنون 188 هزار سؤال را در حوزه های مختلف پاسخ داده اند.

وی با اشاره به جمع آوری سؤالات و شبهات مردم و پاسخ های آنها به صورت نرم و افزار و مکتوب یادآور شد: تا به حال 200 نرم افزار از سؤالات مردم تولید شده که از جمله آن ها 13 نرم افزار پیرامون شبهات و سؤالات مردم در مورد اهل بیت(ع) است.

گفتنی است، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در بلوار محمد امین قم واقع شده و در اصفهان و مشهد شعبه فعال دارد؛ ریاست این مرکز را نیز حجت الاسلام علی مخدوم برعهده دارد./1330/302/ب3

ارسال نظرات