۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۷۰۱۶۹
امام جمعه قزوین:

خیران با انفاق مال خود به آن جاودانگی می‌بخشند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: خیران با انفاق مال خود به آن جاودانگی می‌بخشند و در قیامت از آثار آن بهره‌مند می‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه استان قزوین در نشست شورای خیرین سلامت استان قزوین که در حسینیه امینی‌ها برگزار شد، گفت: امروز اهمیت حوزه سلامت برای همگان واضح و آشکار است و توجه به حوزه سلامت در منابع دینی ما بسیار تأکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: رسول گرامی اسلام (ص) همواره بر مشکل گشایی از برادر دینی تأکید داشته‌اند و حتی به مسلمانان تأکید کرده‌اند به کسانی که مسلمان نبوده و از شما کمک می‌خواهند یاری رسانید.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: بسیاری از دستورات دینی نظیر غسل که مربوط به سلامت انسان است، برای سلامت جسم و سلامت روح مفید است.

وی در ادامه با بیان این‌که کمک در حوزه سلامت مورد تأیید و تشویق اسلام قرار دارد، بیان کرد: اگر می‌خواهیم داشته‌های دنیایی که داریم ماندگار شود باید آن‌ها را "ما عنداللهی" کنیم و کمک در حوزه سلامت یکی از بهترین کارها برای تحقق این هدف الهی است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر آن‌چه را از مال دنیا در اختیار داریم به خدا بسپاریم و در راه جلب رضای الهی مصرف کنیم، هم بهترین و هم ماندگارترین مال خواهد شد.

وی ابراز داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر هر آن‌چه که در اختیار دارید را در دست خود نگاه دارید، روزی تمام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند می‌فرماید هر کسی کشت و کار در دنیا را انتخاب کند نتیجه کار خود را خواهد دید اما آن کشت و کار در قیامت بهره‌ای برای او به همراه نخواهد داشت اما اگر کشت و کار آخرتی را انتخاب کند، در قیامت نیز برای انسان صاحب اثر خواهد بود.

وی در پایان گفت: خسارت‌مندترین انسان‌ها کسانی هستند که همه چیزشان در دنیا خلاصه می‌شود و برای قیامت اندوخته‌ای ندارند و با این وجود گمان می‌کنند انسان موفقی هستند./101/853/ب1

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین

ارسال نظرات