۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۰۳۲۹
امام‌جمعه اقلید:

حماسه ۹ دی باید مانند خون در شریان‌های حیاتی جامعه جریان پیدا کند

امام جمعه اقلید گفت: حماسه ۹ دی مربوط به یک مقطع و یک تاریخ و زمان نیست و باید مانند خون در شریان و رگ‌های حیاتی جامعه جریان پیدا کند و در مدارس دینی، دانشگاه‌ها و دیگر نهادها تبیین شود.
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی، امام جمعه اقلید

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی، امام‌جمعه اقلید، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، با اشاره به فرا رسیدن حماسه ۹ دی گفت: حماسه ۹ دی مربوط به یک مقطع و یک تاریخ و زمان نیست و باید مانند خون در شریان و رگ‌های حیاتی جامعه جریان پیدا کند و در مدارس دینی، دانشگاه‌ها و دیگر نهادها تبیین شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حماسه ۹ دی در ادامه افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند حماسه ۹ دی در تاریخ ملت ایران نهادینه و ماندگار شد.

حجت‌الاسلام طالبی خاطرنشان کرد: اصل پیدایش ۹ دی به ماجرای فتنه برمی‌گردد، سران فتنه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را از درون و بیرون جری کردند، اینجا است که احیا و بزرگداشت این نهضت بزرگ یک حقیقت و واقعیت است.

وی ادامه داد: مردم با حضور خودجوش و باشکوه خود از یک طرف پیوند وفاداری خودشان را نسبت به اصل ولایت مطلقه فقیه که امروز در شخصیت مقام معظم رهبری تجلی یافته اعلام کردند و از طرفی با بصیرتی که به خرج دادند دشمنان خارجی را سر جای خود نشاندند و از طرف دیگر دشمنان داخلی را منکوب کردند.

امام‌جمعه اقلید خاطرنشان کرد: وظیفه همه به ویژه نخبگان و حوزویان است که در این راستا روشنگری کنند که انقلاب منحصر به ۲۲ بهمن ۵۷ نیست و ما هر لحظه نیاز به یک حرکت و جهش داریم.

وی ادامه داد: در روایت از امام صادق(ع)‌ نقل شده است که«تمنوا الفتنة ففيها هلاك الجبابرة و طهارة الارض من الفسقة؛ در آرزوى انقلاب باشيد، زيرا در انقلاب است كه جباران نابود مى شوند و زمين از لوث وجود فاسقان  پاك می‌شود.

حجت‌الاسلام طالبی با بیان این‌که یک رشد بزرگ در دنیای اسلام به وجود آمده است که زمینه‌ساز ظهور است، تأکید کرد: هنوز برای برخی از خواص، حتی کسانی که در حوزه علمیه قم هستند ابعاد فتنه ۸۸ واضح و روشن نشده است و باید روشنگری کرد تا آنان از خواب غفلت بیدار شوند.

وی با اشاره به ضرورت تبیین حماسه ۹ دی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی یادآور شد: باید سطح آمادگی و آگاهی مردم را بالا ببریم تا در مقابل حوادث دیگری که روی می‌دهد دچار تحیر و سرگردانی نشوند.

امام‌جمعه اقلید با بیان این‌که مردم شریف ایران هوشیار و بیدار هستند، در پایان گفت: گاهی وقت‌ها با وجود آگاهی و آمادگی نیاز به تلنگر و یادآوری است، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی که پس از فتنه داشتند و امام زمان(عج) را خطاب قرار دادند سبب بیداری بیش از پیش مردم شدند./302/919/ب1

ارسال نظرات