۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۷۰۴۳۴
دبیر همایش پیشگامان بصیرت:

9 دی یک حرکت عاشورایی از سوی ملت بزرگ ایران بود

اورنگی گفت: 8 دی با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان آذربایحان شرقی شکل گرفت و با راهپیمایی عظیم مردم تبریز زمینه خلق افتخاری چون حماسه ۹ دی شد که در تاریخ انقلاب ماند.
اورنگی 9 دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسلم اورنگی دبیر همایش پیشگامان بصیرت بعد از ظهر امروز  در این همایش که در دانشگاه تبریز برگزار شد، با بیان اینکه ۹ دی یک حرکت عاشورایی از سوی ملت بزرگ ایران بود، اظهار داشت: مردم ایران در هشت و نه دی حماسه ای آفریدند که نقطه عطفی در تاریخ نظام اسلامی وانقلاب بود.

وی ۹ دی را حاصل بصیرت و هوشیاری مردم هوشمند ایران دانست و خاطرنشان کرد: مردم فهیم و انقلابی ایران نشان دادند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد با تمام قدرت در برابر دنیایشان خواهد ایستاد و اجازه نخواهند داد تا دین اسلام و ارزشها الهی به دست آنها پایمال شود.

اورنگی با بیان اینکه ۹ دی روز بصیرت و حماسه است، تصریح کرد: مردم در این روز دل رهبر و امام زمان را شاد کردند، اما هشت دی با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان آذربایحان شرقی شکل گرفت و با راهپیمایی عظیم زمینه خلق افتخاری چون حماسه ۹ دی را که در تاریخ انقلاب ماند، شد.

محمدرضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز نیز در این همایش با بیان اینکه ۹ دی برای یک جناح خاص سیاسی نیست، گفت: ۹ دی برای ایران و ملت ایران است و کسی حق ندارد آن را به نفع خود مصادره کند، ۹ دی که حماسه ای بزرگی بود وجود خود را مدیون ۸دی تبریز است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه به انقلاب از طریق ایجاد چند دستگی در میان ملت ایران، تصریح کرد: توطئه های دشمنان که از ابتدای انقلاب تا کنون ادامه داشته سبب قدرت گرفت و اقتدار ایران اسلامی و محکم‌تر شدن صنوف مردم گشت و اکنون این مردم سالاری دینی تبدیل به قدرت نرم جمهوری اسلامی شده است.

پور محمدی بزرگترین دست آورد انقلاب را استقرار نظام جمهوری و مردم سالاری دینی عنوان و تأکید کرد: فتنه ۸۸ هزینه های بسیاری را برای نظام اسلامی تحمیل کرد، در انتخابات ۸۸ شاهد بیشترین مشارکت مردم بودیم اما دشمنان آن را بهانه ای برای چالش و ضربه به انقلاب قرار دادند.

وی با بیان اینکه دشمن به هر بهانه ای وارد میدان شده و به دبنال ضربه به انقلاب و نظام اسلامی است، ابراز داشت: در شرایط حساس کشور عده ای با تحلیلهای نادرست سکوت اختیار کردند، اما این مردم بودند که از خواص پیشی گرفته و از رهبر هوشمند انقلاب حمایت و پشتیبانی کردند.

رییس دانشگاه تبریز ۹ دی را نماد پشتیبانی ملت ایران از ولایت و انقلاب دانست و گفت: مردم ایران همیشه حافظ انقلاب خود خواهند بود./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات