۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۷۱۳۵۴
آیت الله کعبی:

شیخ زکزاکی سفیر صلح در نیجریه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر گسترش صلح در نیجریه خاطرنشان ساخت که شیخ زکزاکی سفیر صلح در این کشور است.
آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عباس کعبی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب در دیدار با جمعی از علمای شیعه نیجریه اقدامات وهابی‎ها را برگرفته از بغض، جهل و کینه نسبت به امت اسلامی دانست و تصریح کرد: وهابی‎ها با دسیسه جنایت زاریا را علیه شیخ ابراهیم زکزاکی و شیعیان نیجریه ایجاد کردند. هر کس برای دیگران چاه می‎کَند دیر یا زود خود در آن گرفتار خواهد شد و وهابی‎ها نیز نتیجه اقدامات خود را بالاخره خواهند دید.

وی افزود: جنبش اسلامی نیجریه باید به صورت مسالمت آمیز، با حکمت، صبر، اخلاق، وحدت، قانون و با توجه به مصالح ملی به فعالیت‎های خود ادامه دهد و اگر این موارد را رعایت کند به اهدافش خواهد رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری دشمنی با حق را یک امر طبیعی توصیف کرد و اظهار داشت: مساله اساسی حفظ ایمان است و نباید مسلمانان بر سر مسائل کوچک با یکدیگر اختلاف پیدا کنند زیرا اختلاف سم کشنده امت اسلامی است.

وی با بیان این که اشتغال به فروعات و فراموشی اصول و مسائل اساسی از اشتباهات بزرگ است، تصریح کرد: جنبش‎های اسلامی نیجریه باید اسلام اصیل که برگرفته از توحید، عدالت، حقیقت، حکمت، عقل و منطق است را به جهانیان معرفی کند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پایان جهل، فقر، فساد و گمراهی بخشی از اهداف بیان اسلام اصیل است.

وی اسلام را بیزار از اقدامات تروریستی دانست و خاطرنشان کرد: برخی درپی نابودی اسلام اهل بیت (ع)، ترساندن دولت‎ها و اهل سنت از شیعیان و بالعکس هستند و برخی دیگر نیز با پول‎های خود به دشمنان کمک می‎کنند.

آیت الله کعبی شیخ زکزاکی را سفیر صلح دانست و گفت: جنبش اسلامی نیجریه باید به رسانه و مسؤولان اعلام کند که در پی تنش با حکومت، جریان‎های مختلف و اسقاط دولت نیست و از قانون پیروی می کند و درپی صلح است.

وی تاکید کرد که اسلام اهل بیت (ع) از افراط و تفریط به دور است و در مسیر اعتدال قدم بر می‎دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: کشورهای آفریقایی منابع انسانی و طبیعی بسیاری دارد بنابراین حق آن‎هاست که از کشورهای پیشرفته باشند./994/پ202/ج

ارسال نظرات