۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۷۱۵۶۴
حجت الاسلام رفیعی:

شبهه افکنی در شبکه‌های اجتماعی مهم ترین تهدید دشمن برای انحراف جوانان است

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه امروز برخی از شبکه‌های اجتماعی در راستای از بین بردن کانون خانواده و سست کردن عقاید مردم طراحی شده است، گفت: گسترش و تبلیغ فرهنگ غیردینی در شبکه‌های اجتماعی مهمترین تهدید دشمن در راستای منحرف کردن جوانان به شمار می‌رود.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه امشب در ویژه برنامه میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که با حضور زائران، خادمان و مسؤولان استانی و شهرستانی در این آستان برگزار شد، اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عالم و محدثی از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) در قرن سوم و مورد تأیید امامان عصر خود بودند.

وی افزود: امام هادی(ع) فرمودند: او دوست دار و پیرو ما است و ثواب زیارت ایشان همانند ثواب زیارت امام حسین(ع) به حساب می‎آید.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه عصر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همزمان با دوران فراگیری شبهات و گسترش فرقه‌های مختلف در جهان اسلام بود، ابراز کرد: حفظ دین و رفع شبهات از مهم‌ترین دغدغه‌های این محدث عالی مقام به شمار می‌رفت.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه امروز ما با بمباران شبهات در فضای مجازی، ماهواره و.. رو به رو هستیم، گفت: گاهی برخی افراد در مواجهه با شبهات، عقاید و باورهای خودشان را از دست می‌دهند در حالی که این شبهات باید برای آنان به عنوان یک گذرگاه به شمار آیند و این مهم زمانی محقق می‌شود که انسان نسبت به عقاید و باورهای خود یقین داشته باشد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه درباره اینکه انسان باید در کسب عقاید صحیح تلاش کند، بیان داشت: اگر عقاید و باور انسان درست باشد اعمال انسان قطعا صحیح خواهد بود، زیرا عقاید همانند ریشه محکم و استوار است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه امروز برخی از شبکه‌های اجتماعی در راستای از بین بردن کانون خانواده و سست کردن عقاید مردم طراحی شده است، گفت: گسترش و تبلیغ فرهنگ غیر دینی در شبکه‌های اجتماعی مهمترین تهدید دشمن در راستای منحرف کردن جوانان به شمار می‌رود امروز حفظ دین همانند نگاه داشتن آتش در کف دست است.

وی درباره اینکه دین اسلام روشن و شفاف است، خاطرنشان کرد: اعتقادات هرگز قابل اکراه نیست انسان اگر مقداری در زمینه دین تفکر و تدبر داشته باشد به حقانیت او پی خواهد برد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید به اینکه انسان باید از علم عما نهایت بهره و استفاده را ببرد، اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با عرضه دینش به امام معصوم نشان داد که انسان با تقوا نسبت به توحید، نبوت، امامت و معاد بی تفاوت نبوده و در راستای رضای الهی گام برمی‌دارد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه تقوا به معنای بازدارندگی است، بیان کرد: کسی که در دنیا تقوا پیشه کند خداوند او را در حد اعلی بهشت قرار می‌دهد.

وی در پایان دغدغه دینداری را بسیار مهم بیان کرد و گفت: دینداری تنها با درک دین، اقامه دین، حمایت از دین و عدم غلو در دین میسر می‌شود./813/201/ب2

 

ارسال نظرات