۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۷۲۴۹۲
امام جمعه محمود ‌آباد:

اختلاف مسؤولان موجب شادی دشمنان نظام می شود

امام جمعه محمودآباد با بیان این که اختلاف مسؤولان تنها موجب خوشحالی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی خواهد شد، گفت: هر گونه تفرقه و دودستگی در نظام اسلامی موجب سوء استفاده دشمنان انقلاب خواهد شد.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به این که متأسفانه در چند هفته اخیر شاهد یک سری مجادله و بگومگوهای مسؤولان ارشد نظام در سخنرانی‌ها و مجالس عمومی بودیم، افزود: این گونه اظهارات سران قوا به هیچ عنوان برازنده نظام اسلامی نیست.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که این اختلاف ها تنها موجب خوشحالی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی خواهد شد، تصریح کرد: هر گونه تفرقه و دودستگی در نظام اسلامی موجب سوء استفاده دشمنان انقلاب خواهد شد.

وی با اشاره به این که مسؤولان ارشد نظام که در جلسات متعدد همدیگر را ملاقات می‌کنند جای بسی تأسف است که حرف‌های خود را نمی‌زنند و بحث نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: این ادبیات صحیح نیست که مسؤولان اختلاف‌ها را گاهاً با کنایه به یکدیگر مورد خطاب قرار می‌دهند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که این برخوردها به یقین اخلاقی و مورد رضایت خدای متعال نیست که مسؤولان این گونه بی پروا حرف بزنند و به یکدیگر پرخاش کنند، بیان داشت: مردم از مسؤولان توقع وحدت نظر در اصول، تلاش و خلاقیت، رعایت مبانی اخلاقی و تعهد در خدمت دارند تا خدایی ناکرده موجبات نگرانی رهبری و مردم ولایت‌مدار نشود.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که در شرایطی که چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، نباید شاهد برخی تنش ها در کشور باشیم، تصریح کرد: این گونه تنش های درونی موجب توطئه افکنی دشمنان علیه نظام و انقلاب خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه دغدغه مسؤولان باید خدمت به مردم و رفع دغدغه های آنها باشد، بیان داشت: پرداختن به مسائل حاشیه ای و ایجاد دودستگی در کشور موجب کاهش خدمت رسانی به مردم می شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که دشمنان انقلاب از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دنبال ایجاد تفرقه در کشور بودند، افزود: این تلاش مذبوح امروز نیز با شیوه های متفاوتی ادامه دارد.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که دشمنی بدخواهان با نظام اسلامی هیچ گاه پایانی ندارد، خاطرنشان کرد: مخالفت و دشمنی کشورهایی نظیر آمریکا با ملت ایران به دلیل اصول بنیادین انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تا زمانی که ملت ایران اسلامی بر این اصول بنیادین تکیه زده و استوار هستند دشمنی ها علیه انقلاب و نظام اسلامی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این اوج ساده لوحی است که فکر کنیم آمریکا و انگلیس دوستدار ملت ایران و خواهان پیشرفت کشورمان هستند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که سابقه آمریکا و انگلیس در ایران با غارتگری و توطئه همراه بوده است، خاطرنشان کرد: دشمنی این کشورها چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره آشکار بوده و امروز نیز ادامه دارد.

امام جمعه محمودآباد افزود: در شرایطی که دشمن تنها منتظر کوچکترین روزنه ای برای دخالت و توطئه علیه ملت است، نباید برخی اختلاف نظر و سلیقه های جزئی موجب بروز تفرقه در جامعه شود که در آن صورت خسارت جبران ناپذیری برای کشور در پی خواهد داشت.

وی رمز پیروزی و پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر را وحدت داخلی دانست و تصریح کرد: اگر قرار بود کشور از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب که در اوج هجمه های دشمنان قرار دارد، از وحدت و همبستگی دور باشد به حتم به این پیشرفت های خیره کننده دست نمی یافت.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ملت ایران در سایه هدایت های پیامبرگونه امام راحل بسیاری از مشکلات و بحران ها را پشت سر گذاشتند، افزود: در دوره مدیریت عالمانه رهبر معظم انقلاب با توجه به همه دشمنی های موجود، کشور به یک جایگاه ارزشمندی در عرصه داخلی و خارجی رسید.

امام جمعه محمودآباد پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه وحدت و همبستگی آحاد ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز عموم مردم کشورمان با وحدت به جبهه حق علیه باطل رفتند و از میهن اسلامی دفاع و حراست کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از فتنه های کوچک و بزرگ این کشور در 38 سال گذشته با هوشیاری و وحدت مردم کشورمان خنثی شد، تصریح کرد: وحدت داخلی کلید حل بسیاری از مشکلات و سد محکمی در برابر نفوذ و توطئه دشمنان است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که در جریان فتنه سال 88 وحدت مردم بود که توطئه فتنه گران را خنثی کرد، گفت: اگر مردم با همبستگی خود در نهم دی به خیابان ها نمی آمدند جریان فتنه همه کشور را فرا می گرفت.

امام جمعه محمودآباد با تأکید براین که امروز نیز مهم ترین رمز بقای نظام و انقلاب وحدت داخلی آحاد جامعه به ویژه مسؤولان است، تصریح کرد: اختلاف و تفرقه میان مسؤولان در رأس موجب کشیده شدن این اختلافات به لایه های زیرین جامعه می شود که عواقب بدی برای کشور خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز طرح انگلیسی کشف حجاب رضاخانی در کشورمان، گفت: بیش از 80 سال پیش، حکومت انگلیسی رضاخان در یک زنجیره به‌هم پیوسته از مبارزه با مبانی دینی و اسلامی در ایران و ترکیه و از بین بردن نماد اسلامی دستور کشف حجاب را صادر کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مأموران رضاخانی با خشونت تمام، وارد مبارزه با این ضرورت اسلامی شدند، افزود: این خشونت به‌گونه‌ای بود که زنان جامعه جرأت حضور با حجاب را در بیرون از خانه نداشته، اما ریشه مذهبی مردم و عفاف زنان این توطئه را خنثی کرد.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که نقش زنان و مادران مسلمان در خنثی کردن این توطئه انگلیسی بسیار اثرگذار و جدی بود، تصریح کرد:  آن جریان ننگین امروز هم از سوی اردوگاه غرب در حال پیگیری است.

وی با بیان این که امروز ناتوی فرهنگی در بلاد اسلامی هر روز با شیوه های جدیدی دنبال می شود، خاطرنشان کرد: حفظ هوشیاری مردم و خانواده‌ها برای حفظ سلامت اصالت و ریشه اعتقادی و مذهبی مردم بسیار حیاتی و سرنوشت‌ساز است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام امت با اوج‌گیری مبارزات مردمی و درهم ریزی شالوده نظام شاهنشاهی در زمان حضور در فرانسه دستور تشکیل شورای انقلاب را صادر کردند، گفت: با مشخص کردن شاکله این شورا، مسیر ساماندهی پیروزی انقلاب و استقرار حاکمیت انقلابی در کشور مشخص شد که این از تسلط بالای رهبری امام بر مسائل بعد از پیروزی انقلاب بود.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که این تشکیلات تا انتخابات نخستین ریاست جمهوری مسؤولیت اداره کشور و قانونگذاری در حد ضرورت را در اختیار داشته است، افزود: بیشتر اعضای این شورا در کارهای مدیریتی و سیاسی جمهوری اسلامی بوده اند.

وی در ادامه سخنان خود نقد سازنده و اختلاف در روش‌های اداره یک کشور را امری طبیعی دانست و گفت: این گونه مسائل در همه کشورها وجود دارد و حتی اگر به گونه ای صحیح از آن استفاده شود عامل پیشرفت کشور خواهد بود./1317/202/ب2

ارسال نظرات