۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۷۳۶۳۲

برگزاری کارگاه تلبس طلاب در شیراز

کارگاه آموزش مهارت‌های تلبس ویژه ۱۲۰ تن از طلاب استان فارس در حال برگزاری است.
کارگاه تلبس طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، کارگاه آموزش مهارت‌های تلبس در تاریخ ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه در استان فارس به میزبانی حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، این کارگاه آموزشی به بخشی از مهم‌ترین مطالب مورد نیاز طلاب تازه ملبس شده همچون شیوهای بیان احکام و احکام مبتلی به می‌پردازد.

آشنایی با آداب معاشرت و نحوه رفتار با مردم، خیرخواهی، گره‌گشایی، صبر و استقامت طلبه که لازمه کار طلبگی است، عزت‌نفس و مناعت طبع و زی طلبگی همچون تقوی زهد و ساده زیستی بخشی از مطالبی است که طلاب با آن آشنا می‌شوند.

شایان‌ذکر است، در این دوره بیش از ۱۲۰ نفر از طلاب شرکت کرده‌اند.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از روحانیان درباره تلبس طلاب فرموده‌اند: «هر شغل و هر مقامی اقتضائاتی دارد؛ انسان باید آن اقتضائات را قبول کند. التزام به شیئ، التزام به لوازمش است. با این لباس، از برخی از چیزها باید گذشت. البته در قبال هرچه انسان در دنیا از آن بگذرد، خدای متعال چیزی دارد که «فیه قرّة اعین»؛ بهترش را خدا می‌دهد. یک جوان هم‌سن شما فرضاً اگر در خیابان راه برود، با رفیق‌هایش شوخی بکند، قهقهه هم بزند و دنبال یکدیگر هم بدوند، کسی نمی‌گوید چرا؛ اما شما که معممید، نمی‌شود این کارها را بکنید. حالا این یک مثال کوچک بود؛ از این قبیل، چیزهایی هست که انسان وقتی وارد جرگه‌ی خاصی شد، باید به اقتضائات و التزامات آن ملتزم باشد؛ این‌ها را رعایت کنید»./203/919/ب1

ارسال نظرات