۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۳۷۳
مدیر حوزه علمیه قائمشهر:

کلید رفع مشکلات کشور وحدت و همبستگی داخلی است

مدیر حوزه علمیه قائمشهر وحدت و همدلی را رمز پیروزی و موفقیت ملت بزرگ ایران در سه دهه اخیر دانست و گفت: امروز کلید رفع همه مشکلات کشور وحدت و همبستگی داخلی است و باید از هر مسأله ای که موجب تفرقه و اختلاف در جامعه می شود به شدت پرهیز شود.
مدیر حوزه علمیه قائمشهر 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در قائمشهر، حجت الاسلام محمدصادق سلیمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در این حوزه برگزار شد با بیان این که این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی حدود 60 سال از عمر با برکت خود را صرف مجاهدت و خدمت در راه تحقق اسلام ناب و انقلاب سپری کرد، گفت: خدمات این شخصیت بزرگ انقلاب هیچ گاه فراموش شدنی خواهد نیست.

وی با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی با حضور شخصیت هایی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی به پیروزی رسید، افزود: این شخصیت اثرگذار و برجسته انقلاب همراه امام خمینی(ره) نهضت عظیم انقلاب را به پیروزی رساندند.

امام جمعه موقت قائمشهر با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیت‌هایی است که در زمان جنگ، با دست خالی به مبارزه با دو ابر قدرت شرق و غرب پرداخت، تصریح کرد: مهم ترین دغدغه آیت الله هاشمی رفسنجانی اعتلای اسلام و انقلاب بود.

استاد حوزه علمیه مازندران به پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و آن را بسیار با اهمیت خواند و گفت: مقام معظم رهبری علاوه بر پیام بسیار خود در فقدان این بزرگ مرد انقلاب، بر پیکر یاران دیرین خود نیز نماز اقامه کردند که این نشان دهنده جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی نزد مقام معظم رهبری دارد.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی سختی و مشکلات بسیاری را برای رشد و تعالی انقلاب و نظام اسلامی متحمل شد، خاطرنشان کرد: در دوران مبارزات شخصیت هایی همچون آیت الله هاشمی دردهای ناشی از زندان، شکنجه، تهدید و تبعید را برای پیروزی نهضت با جان و دل خریدند و تحمل کردند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که یاد و نام آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره در میان مردم زنده خواهد ماند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران قدر خادمان حقیقی انقلاب را فراموش نخواهند کرد و همواره از آنها تکریم و تجلیل خواهند کرد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در هر عرصه ای از این انقلاب کارنامه روشن و مشخصی بر جای گذاشته است، خاطرنشان کرد: تلاش ها و خدمات این شخصیت برجسته انقلاب تنها به دوران مبارزات نهضت ختم نشد و بعد از پیروزی انقلاب نیز با همه وجود در خدمت به امام و انقلاب در صحنه های مختلف حضور داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در دورانی که کوچکترین صدایی در کشور از سوی حکام فاسد زمان خفه می شد شخصیتی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی به همراه دیگر مبارزان انقلاب در صحنه دفاع از دین و نهضت حضور داشتند، گفت: این مبارزان حقیقی انقلاب لحظه ای امام راحل و نهضت را رها نکردند و همواره در میدان مبارزه حاضر بودند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که سختی ها و مشکلات موجود در مسیر راه نهضت نتوانست ذره ای از اراده پولادین یاران حقیقی امام راحل برای پیشبرد اهداف نهضت بکاهد و آنها را دلسرد کند، تصریح کرد: این یاران وفادار به امام تا اخرین لحظه عمر خود در خدمت به امام راحل و انقلاب حاضر بودند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی جایگاه های مهم و حساسی را مدیریت کردند، بیان داشت: این بزرگ مرد انقلاب مدافع حقیقی انقلاب، امام و رهبری بودند و هیچ گاه از این مسیر عدول نکردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی خدمات ارزنده ای داشتند، گفت: قرار گرفتن در جایگاه فرماندهی جنگ که از سوی امام راحل به ایشان محول شد نشان از اعتماد کامل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به این یار دیرینه خود بود.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره در دفاع از ولایت و رهبری پیشگام بودند، تصریح کرد: این یار دیرین انقلاب هیچ گاه در مسیر دفاع از ولایت تردید نکرد و تا آخرین لحظه عمر خود یار صدیق و وفادار به مقام معظم رهبری بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران به مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و آن را نمادی از وحدت و همبستگی ملت ایران در دفاع از انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ و قدرشناس ایران اسلامی ثابت کردند که هیچ گاه خدمان به انقلاب را فراموش نخواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه قائمشهر با بیان این که در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی همه گروه ها و اشخاص با سلایق مختلف سیاسی حضور داشتند، افزود: این مسأله نشان داد که آیت الله هاشمی تنها متعلق به یک حزب و گروه خاص نبود بلکه متعلق به آحاد ملت ایران اسلامی با هر سلیقه و تفکر سیاسی بود.

حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اطاعت از مقام معظم رهبری واجب و لازم است، خاطرنشان کرد: چرا در برخی مسائل جلوتر از مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه حرکت می کنیم و شخصیت هایی چون آیت الله هاشمی را مورد اهانت و توهین قرار می‌دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی جز با نام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در دنیا شناخته نشد، تصریح کرد: دنیا از اینکه چه کسی انقلاب را بوجود آورد و آن را در زمان جنگ و غیر جنگ فرماندهی کرد در شگفت است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به آرامش ایران در میان ناآرامی های دنیا گفت: وحدت و انسجام بیشتر جامعه در گرو عنایت اقشار مختلف با هر گونه اعتقاد و تفکر سیاسی به مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام سلیمانی وحدت و همدلی را رمز پیروزی و موفقیت ملت بزرگ ایران در سه دهه اخیر دانست و خاطرنشان کرد: امروز کلید رفع همه مشکلات کشور وحدت و همبستگی داخلی است و باید از هر مسأله ای که موجب تفرقه و اختلاف در جامعه می شود به شدت پرهیز شود./1317/202/ب2

ارسال نظرات