۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۷۴۴۷۷
فرمانده سپاه کربلا:

اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش در برابر جنگ اقتصادی دشمن است

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به این که سیاست های اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش در جنگ اقتصادی دشمن است، گفت: مهم ترین هدف دشمن در تحریم ها و فشارهای اقتصادی به زانو در آوردن ملت ایران در برابر خواسته های زیاده خواهانه غرب است.
فرمانده سپاه کربلا مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، سردار محمدحسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا عصر امروز در جلسه جهاد اقتصادی شهرستان بابلسر با بیان این که برداشت سپاه از اقتصاد مقاومتی با نگاه دولت متفاوت است، اظهار داشت: اساس اقتصاد مقاومتی مردمی است اما نگاه دولت به آن، دولتی است.

وی در ادامه سخنان خود افزد: شعار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به 16 جلسه‌ای که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را به‌ریز تدریس کردند، «هر خانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولید کننده» است.

فرمانده سپاه کربلا با انتقاد از گرانی تولید داخل و ارزانی کالاهای وارداتی مشابه، تصریح کرد: تولید در اقتصاد مقاومتی، با کاهش حداکثری وابستگی به خارج همراه است و این مسأله باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

سردار بابایی با بیان این که بزرگ‌ترين تمرکز دشمنان در عصر حاضر تنگ کردن حلقه تحريم‌هاي اقتصادي و همچنين فناوري‌هاي جديد است، خاطرنشان کرد: کشور براي برون‌رفت از اين شرايط نيازمند دو اصل توجه جدي به جوانان و تکيه بر توليد داخلي دارد که مي‌تواند ما را از وابستگي‌ها دور کند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به این که سیاست های اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش در جنگ اقتصادی دشمن است، تصریح کرد: مهم ترین هدف دشمن در تحریم ها و فشارهای اقتصادی به زانو در آوردن ملت ایران در برابر خواسته های زیاده خواهانه غرب است.

سردار بابایی با بیان این که ملت بزرگ ایران ثابت کردند که در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمنان ذره ای از آرمان های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری عقب نشینی نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان ثابت کردند که در برابر توطئه های دشمنان با همه قوا ایستادگی خواهند کرد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به این که تحریم های اقتصادی دشمنان هیچ گاه نتوانسته ملت ایران را زمین گیر کند، بیان داشت: مردم کشورمان با تکیه بر خودباوری و توان داخلی در برابر هجمه های اقتصادی دشمنان ایستادگی کردند.

وی با بیان این که دشمنان فکر می کردند با تحریم های فلج کننده می توانند ملت ایران را از آرمان های انقلاب دور کنند، خاطرنشان کرد: تحریم ها نه تنها سبب عقب نشینی مردم کشورمان از اصول و آرمان های انقلاب نشد بلکه بستری را برای خودکفایی و توسعه کشورمان فراهم کرد.

سردار بابایی با اشاره به این که امروز دشمن همه تلاش خود را در بخش اقتصادی کشور متمرکز کرده است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل وابستگی گسترده کشورمان به بودجه های نفتی زمینه را برای نفوذ اقتصادی دشمنان فراهم می کند.

فرمانده سپاه کربلا با تأکید بر این که باید وابستگی کشور به نفت به حداقل ممکن کاهش یابد، افزود: ظرفیت ها و پتانسیل بالقوه ای در بخش های مختلف کشور وجود دارد که با شناسایی و بهره گیری صحیح از آن می توان در برابر تحریم های گسترده اقتصادی دشمن ایستادگی کرد.

وی با بیان این که باید آسیب پذیری کشور در برابر تحریم ها و شوک های اقتصادی دشمنان را به حداقل برسانیم، گفت: بهترین راه حل در این باره تکیه بر توان داخلی و اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

سردار بابایی بر ضرورت پرهیز مسؤولان و مدیران کشور از برخورد شعاری نسبت به مسأله اقتصادی مقاومتی تأکید کرد و افزود: امروز همه توان مسؤولان کشور باید در جهت اجرای دقیق و عملیاتی اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود.

فرمانده سپاه کربلا با تأکید براین که هر طرحی که در کشور از سوی مسؤولان ارائه می شود باید همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد، ادامه داد: در شرایطی که مقام معظم رهبری همواره تأکید بر اجرای دقیق این سیاست ها دارند نباید شاهد واردات بی رویه و نگاه به بیرون باشیم.

وی با اشاره به این که سخنان مقام معظم رهبري بر ضرورت طراحي مدل اقتصاد مقاومتي در عمل تاکيدي براين نکته است که مسير عبور تحريم ها از اقتصاد مقاومتي مي گذرد، گفت: نکته اي که بايد از سوي مسؤولان و مديران اقتصادي کشور مورد توجه قرار گيرد تا بتواند آخرين حربه هاي غرب براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران را با شکست روبه رو کنند.

سردار بابایی با بیان این که سیاست های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد اسلامی است، افزود: اقتصاد مقاومتی مدل و راهبرد جدیدی در برابر مدل های غربی است که می تواند ما را در برابر توطئه های اقتصادی دشمنان مصون نگاه دارد.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتي در حقيقت پايه پيشرفت کشور بوده و همه بايد خود را در اين امر سهيم بدانيم، ادامه داد: متأسفانه برخی عملکرد دولت با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با تأکید براین که باید هر گونه موانع اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور از میان برداشته شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهاً شنیده می شود برخی ها با اتخاذ سیاست هایی تلاش می کنند اجرای دقیق این سیاست ها به کندی پیش رود.

سردار بابایی با تأکید بر این که همه تلاش ها در کشور باید عبور از تحریم و قطع وابستگی کشور باشد، بیان داشت: تجربه ثابت کرده است که وعده های نسیه و دروغین غربی ها نمی تواند مبنای پیشرفت و توسعه کشورمان باشد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان این که امروز کشورمان تنها باید بر مبنای ظرفیت های داخلی اداره شود، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی در سه دهه اخیر هیچ گاه به وعده های خود در برابر ملت ایران عمل نکردند و همواره تلاش می کنند که کشورمان از دست یابی به تکنولوژی و پیشرفت های جدید باز بماند./202/1317/ب1

ارسال نظرات