۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۷۵۱۹۱
نماينده رييس مركز خدمات حوزه‌های علميه كشور:

پشتیبانی از طلاب برای ایفای رسالت طلبگی مهم‌ترین هدف مرکز خدمات است

نماینده رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: پشتیبانی از طلاب برای بهتر درس خواندن و ایفای جدی‌تر رسالت طلبگی از مهم‌ترین اهداف و رویکردهای مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است.
حجت الاسلام هادی به - نماینده رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد هادي به، نماينده رييس مركز خدمات حوزه‌های علميه كشور امروز در بازدید از مدارس علمیه استان، با اساتيد و طلاب مدارس علميه خواهران الزهرا(س) و فاطميه و برادران آیت‌الله حكيم(ره) و محموديه ديدار كرد و به ارزيابي مشكلات و مسائل طلاب پرداخت.

وي با بيان اينكه مركز خدمات مسؤول پشتيباني از طلاب حوزه‌های علميه است، با اشاره به در پیش بودن سفر رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به استان خراسان شمالی، افزود: ازجمله برنامه‌های سفرهاي استاني رييس و مسؤولان مركز خدمات حوزه‌های علميه كشور، تشریح خدمات و فعالیت‌های این مركز است كه در راستای خدمت‌رسانی بهتر به طلاب فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام هادي به تصريح كرد: شناسايي و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع انساني، ارتباط نزديك و عاطفي با طلاب مدارس علميه و ارزيابي پیشنهاد‌ها و انتقادات طلاب از مهم‌ترین اهداف اين دوره از سفرهاي رييس مركز خدمات حوزه‌های علميه كشور است.

وي اضافه كرد: ما بايد در اين سفرها با تشريح فعالیت‌های مركز خدمات، با هويت بخشي و تقويت و ارتقاي مراكز استاني در بين دستگاه‌های حوزوي زمينه را براي ايجاد يك حركت علمي و فرهنگي در حوزه‌های علميه فراهم كنيم تا شاهد شكوفايي استعدادهاي بالقوه و نهفته طلاب باشيم.

نماينده رييس مركز حوزه‌های علميه كشور با اشاره به اينكه مرکز خدمات در سال 70 به دستور رهبر معظم انقلاب تأسیس شد، اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در راستاي اهداف مركز خدمات، مسؤولیت آموزش و تدریس و امور نرم‌افزاری و علمی طلاب را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام هادي به خاطرنشان كرد: هدف مرکز خدمات پشتیبانی از طلاب برای بهتر درس خواندن و انجام بهتر وظایف و رسالت طلبگی است؛ چرا که طلاب رسالت سنگيني در مقابله با تهاجم فرهنگي به‌ ویژه تهاجم شبکه‌های مجازي دشمنان نظام اسلامي دارند.

وی با تأکید بر رسالت طلبگي، افزود: در شرایط کنونی طلاب بايد با پشتكار و اراده قوي و با عمل، کردار و گفتار خداپسندانه رفتار كنند که در این راستا ابتدا باید ایمان خود را تقویت کرده تا بتوانند در دیگران نفوذ کنند.

حجت‌الاسلام هادی به در ادامه با بيان تأثير فضاي مجازي بر رفتار و گفتار نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: امروز شماری از جوانان ما در حالی که باید الگوی خود را یک فرد مسلمان قرار دهند، بیگانگان را الگوی خود قرار داده و حتی حرف زدن و رفتار آنها را تقلید می‌کنند؛ اما ما نباید اجازه دهیم که دشمنان از این راه به اهداف خود دست یابند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به فضاي مجازي، خاطرنشان كرد: طلاب بايد با علم و دانش وسيع وارد اين فضا شده و پاسخ پرسش‌ها و شبهات كاربران مجازي را كه اكثر آنها جوانان و نوجوانان هستند، بدهند اما در این زمینه طلاب تا دوره سطح را نگذرانده‌اند نباید به این فضا وارد شوند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند با استفاده از شبکه‌های مجازي و ماهواره‌ای در بين جوانان نفوذ كرده به اين طريق فرهنگ جامعه را تخريب كنند.

حجت‌الاسلام هادی به در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مختلف مرکز خدمات در موضوعات بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی، مسکن، تسهیلات و خدمات فرهنگی، پس از استماع نقطه نظرات طلاب و مسؤولان مدارس علميه، به پرسش‌هاي مطرح‌شده در این زمینه پاسخ داد./9314/202/ب2

ارسال نظرات