۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۷۵۳۴۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیاست های غلط آمریکایی ها موجب انزوای این کشور در جهان شده است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیاست های مداخله جویانه آمریکایی ها همواره عامل بروز بحران های جهانی بوده است، گفت: اگر امروز شاهد جنگ و خونریزی در منطقه خاورمیانه هستیم به دلیل سیاست های غلط آمریکایی ها در منطقه است.
آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در دیدار جمعی از مسؤولان با اشاره به آغاز رسمی دوران ریاست جمهوری ترامپ، گفت: رییس جمهور جدید آمریکا باید از مشکلاتی که به دلیل سیاست های نادرست رؤسای جمهور سابق اتخاذ کردند درس عبرت بگیرد.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که آمریکا باید دست از سیاست های جنایتکارانه و مداخله جویانه خود در امور دیگر کشورهای جهان بکشد، افزود: دولتمردان آمریکایی نباید به بهانه های مختلف در امور داخلی کشورهای جهان دخالت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها باید به حقوق ملت های جهان احترام بگذارند، خاطرنشان کرد: پرونده آمریکایی ها در دهه های اخیر همواره با دخالت و اردوکشی های نظامی به کشورهای دیگر جهان همراه بوده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که سیاست های مداخله جویانه آمریکایی ها همواره عامل بروز بحران های جهانی بوده است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد جنگ و خونریزی در منطقه خاورمیانه هستیم به دلیل سیاست های غلط آمریکایی ها در منطقه است.

امام جمعه محمودآباد با تأکید بر این که آمریکا باید بپذیرد که ملت های جهان نیازی به دخالت آنها در امور داخلی ندارند و خود می توانند برای آینده کشورمان تصمیم بگیرند، بیان داشت: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم سال ها است که در کشورهای منطقه حضور مداخله جویانه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بر اساس اذعان مقامات کشورهای منطقه حضور آمریکایی ها به هیچ عنوان به حفظ امنیت منطقه کمک نکرده و تنها بستری را برای رشد و گسترش گروه های تروریستی فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: بروز گروه های تکفیری و تروریستی نظیر داعش محصول سیاست های زیاده خواهانه آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که پس از حضور آمریکا در عراق به بهانه سرنگونی صداق و مبارزه با تروریسم شاهد بروز ناامنی های گسترده ای در منطقه هستیم، بیان داشت: امروز منطقه خاورمیانه به دلیل همین دخالت ها و سیاست های غیر اصولی در آتش جنگ می سوزد.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم بسیاری از منابع نفتی عراق را غارت کرده است، تصریح کرد: حضور غیرقانونی آمریکایی ها در کشورهای منطقه تنها با هدف تأمین منافع غیرمشروع آنها صورت می گیرد.

وی با بیان این که آمریکایی ها با ایجاد گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه، ملت های مسلمان منطقه را  با خسارت های جبران ناپذیری مواجه کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل جنگ فرسایشی در کشورهایی نظیر سوریه و عراق، متأسفانه ضمن ایجاد ناامنی و کشتار هزاران انسان بی گناه، زیرساخت های شهرهای این کشور کاملاً نابود شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکا برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش های بسیاری کرد، افزود: ناامن کردن کشورهای منطقه نیز با هدف تضعیف جایگاه ایران اسلامی صورت گرفته است.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که امروز در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه و همسایگان ایران اسلامی با یک جنگ داخلی روبرو هستند، اما ملت بزرگ ایران در یک امنیت پایدار به سر می برند، تصریح کرد: این امنیت مناسب نتیجه وحدت و همدلی آحاد ملت ایران و هوشیاری فرزندان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که سیاست های غلط اوباما موجب شعله ور شدن آتش جنگ و خونریزی در منطقه خاورمیانه شد، گفت: رییس جمهوری جدید آمریکا باید به این گونه سیاست های غلط در برابر کشورهای منطقه پایان دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترامپ با مجموعه اظهارات و موضعگیریهایی ضد و نقیض و حتی مسألهساز و خطرناک مسیر غیرقابل پیشبینی را در منظر جهانیان قرار داده است، گفت: رییس جمهوری جدید آمریکا در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که صدها هزار نفر از مخالفان او در شهرهای مختلف تظاهرات کردند.

وی با اشاره به این که امروز بسیاری از کشورهای جهان منتظر تصمیمات و موضع گیری های رییس جمهور جدید آمریکا در مسائل مختلف هستند، خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی ها همچنان به این مواضع ضد انسانی و مداخله جویانه خود در کشورهای دیگر جهان ادامه دهند به حتم بیشتر در جهان منزوی خواهند شد.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که ترامپ به عنوان میلیاردری که سابقه سیاسی در پروندهاش نداشته با کابینهای مشتمل بر سرمایهداران و بانکداران فعالیت خود را در کاخ سفید آغاز کرده است، گفت: همه این ویژگی های ترامپ موجی از اعتراضات را علیه وی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که آنچه که مهم است این است که آیا با ورود این سرمایهدار برجساز تغییری در ماهیت استکباری و دستاندازی آن در اقصی نقاط دنیا به وجود میآید، افزود: جریان دستاندازی قدرتها بر مصالح و سرنوشت جهان موضوعی کهنه است و قضاوت در مورد این مسأله زود است.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که تجربه ثابت کرده که آمریکا هیچ گاه از مسائل گذشته خود عبرت نخواهند گرفت، ادامه داد: اگر ترامپ به وعدههای انتخاباتی خود درباره پایان دادن دخالتهای آمریکا در نقاط مختلف عمل کند و به مسائل جامعه خود بپردازد شاید امیدی به اصلاح بخشی از جنایات این کشوردر دنیا وجود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان گفت: خوشبینی ما زمانی محقق میشود که دولت آمریکا دست از جنایات و قتل عام و دستاندازی در کشورهای مختلف بردارد که بعید به نظر می رسد تندروهای حاکم بر کنگره، سنا و لابی صهیونیستها بگذارند./1317/202/ب2

ارسال نظرات