۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۷۶۰۲۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

حماسه ششم بهمن آمل، تنها گوشه ای از رشادت ها و بصیرت مردم در حراست از انقلاب اسلامی بود

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم کشورمان همواره ثابت کردند که در دفاع از انقلاب لحظه ای درنگ نخواهند کرد، گفت: حماسه ششم بهمن آمل، تنها گوشه ای از رشادت، نگاه انقلابی و بصیرت مردم برای حراست از انقلاب اسلامی بود.
استاد حوزه علمیه مازندران 

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با اشاره به فرا رسیدن حماسه تاریخی ششم بهمن آمل، این حماسه به عنوان سندی تاریخی از هوشیاری و بصیرت مردم کشورمان در دفاع از انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی با بیان این که بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی تصور می کردند با لشکر کشی به شهرهایی نظیر آمل با همراهی مردم مواجه خواهند شد، افزود: اما مردم این شهر با همه توان خود در برابر توطئه دشمنان انقلاب ایستادند و آنها را از شهر بیرون راندند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم کشورمان همواره ثابت کردند که در دفاع از انقلاب لحظه ای درنگ نخواهند کرد، بیان داشت: حماسه ششم بهمن آمل، تنها گوشه ای از رشادت، نگاه انقلابی و بصیرت مردم برای حراست از انقلاب اسلامی بود.

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که انقلاب مردم ایران یک انقلابی شاخص و بی سابقه در جهان بوده است، گفت: نهضت امام خمینی(ره) در مقطعی به پیروزی رسید که ایشان به عنوان رهبر این نهضت الهی هیچ امکاناتی جز پشتوانه مردمی در اختیار نداشتند.

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود با بیان این که انقلاب مردم ایران یک انقلاب الهی و معنوی بود، تصریح کرد: به حتم کمک های الهی و نگاه معنوی امام راحل بستری را برای پیروزی نهضت فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران با شعار «نه شرقی و نه غربی» انقلاب کردند و با اقتدار در برابر دنیای غرب ایستادند، خاطرنشان کرد: تنها پشتوانه امام خمینی(ره) در مسیر نهضت انقلاب، خداوند متعال و ملت بزرگ ایران بودند.

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که کشورهای غربی به ویژه آمریکا همه توان خود را برای حفظ شاه و رژیم پهلوی در برابر قیام مردم ایران به کار گرفتند، تصریح کرد: اما خروش ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی موجب برچیده شدن حکومت طاغوت در کشورمان شد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که ملت بزرگ ایران بلا اعتقاد و ایمان راسخ توانستند نهضت انقلاب را به پیروزی برسانند، گفت: این مردت در همه صحنه های انقلاب در صحنه حاضر بوده اند و هیچ گاه در این مسیر به خود تردیدی راه ندادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی خون های بسیاری را تقدیم کرده است، ادامه داد: در 38 سال اخیر فرزندان عزیزی از این کشور برای دفاع و حراست از انقلاب به شهادت رسیدند که امروز همه ما باید از این خون های پاک حراست کنیم.

وی با بیان این که در جریان حماسه ششم بهمن همه مردم این شهر برای دفاع به صحنه آمدند، ادامه داد: کمونیست ها تلاش کردند به دلیل شرایط خاص و جغرافیایی آمل، این شهر را تحت کنترل خود در آوردند تا بتوانند زمینه تحقق دیگر اهداف شوم خود را فراهم کنند که با هوشیاری مردم این توطئه شکست خورد.

مدیر حوزه علمیه قائمشهر با بیان این که مردم شهر هزار سنگر آمل در این حماسه ایمان، اعتقاد، بصیرت و ولایت مداری خود را به دشمنان اسلام و انقلاب اثبات کردند، بیان داشت: مردم این شهر با تقدیم 41 شهید عزتمندانه در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کردند.

وی با بیان این که حماسه ششم بهمن آمل، عامل افتخار، عزت و سربلندی مردم مازندران است، بیان داشت: تجلیل امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود از مردم آمل نشان دهنده اهمیت این حماسه مردم شهر هزار سنگر آمل است.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که مردم شهر آمل با مجاهدت و از خودگذشتگی خود موجب خنثی شدن توطئه دشمنان انقلاب اسلامی شدند، تصریح کرد: حماسه ششم بهمن آمل، صحنه وحدت و همبستگی مردم این شهر در دفاع از انقلاب و آرمان های دینی بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی پس از شکست های متعدد در عرصه های مختلف باز هم به توطئه علیه این انقلاب و نظام ادامه می دهند، بیان داشت: برخی انسان های ساده لوح فکر می کنند توطئه و نقشه های حلیه گرانه دشمنان علیه ملت ایران به پایان رسیده که این اوج ساده لوحی است.

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که دشمن از هر روزنه ای برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده خواهد کرد، خاطرنشان کرد: دشمن هر مسیری را برای براندازی انقلاب امتحان کرده است که خوشبختانه با بصیرت و هوشیاری بالای ملت ایران به بن بست خورده است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که فتنه ها ریز و درست دشمن علیه انقلاب اسلامی پایانی ندارد و هر روز با شیوه ای جدید دنبال خواهد شد، بیان داشت: ملت ایران در جریان فتنه 88 نیز ثابت کردند که همچنان عاشق و دلداده انقلاب، نظام اسلامی و آرمان های امام و رهبری هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که همه ما باید مسأله نفوذ را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: تأکید مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مسأله نفوذ نشان دهنده اهمیت بالای این موضوع است و نباید به حاشیه سپرده شود.

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که دشمنان امروز تلاش می کنند تا آرمان های اصیل انقلاب را در جامعه کمرنگ کنند، بیان داشت: آرمان های انقلاب نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی در رشد و تعالی کشور و همچنین ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه های دشمنان دارد، به همین دلیل باید از همه ظرفیت ها در جهت تقویت این آرمان های اساسی بهره گیریم./950/302/ب2

ارسال نظرات