۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۷۶۱۷۸

دومین کنگره شهدای دانشجوی تربت حیدریه برگزار می شود

دبیر کنگره شهدای دانشجو تربت حیدریه گفت: دومین کنگره شهدای دانشجوی تربت حیدریه با عنوان «افلاکیان بی ادعا» 9 اسفند برگزار می شود.
فرمانده بسیج دانشجویی فراخوان کنگره فراخوان کنگره

محمد مصطفی صیقلیان، دبیر کنگره و مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: دومین کنگره شهدای دانشجوی تربت حیدریه با عنوان «افلاکیان بی ادعا» نهم اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار می شود.

دبیر کنگره «افلاکیان بی ادعا» محتوای شاخص کنگره را پیرامون اقتصاد مقاومتی، شهدای دانشجو، رسالت دانشجویی و سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و بیان کرد: این کنگره با تاکید بر دغدغه های چندین و چند ساله مقام معظم رهبری، در تلاش است تا سطح آگاهی دانشجویان را نسبت به موضوع شهدای دانشجو ارتقا دهد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را 25 بهمن ماه اعلام و خاطر نشان کرد: آثار باید در قالب های گوناگون اعم از مقاله، شعر، دلنوشته و خاطره نویسی، کاریکاتور، نقاشی، موشن گرافی، ساخت کانال، فیلم موبایلی، وصیت خوانی، نقد کتاب، داستان کوتاه، متن و نثر ادبی طنز، نمایشنامه، عکس گرافی، پوستر، نرم افزار، پادکست و مستند ارسال شوند.

صیقلیان با بیان این که داوران کنگره متشکل از اساتید خبره و متخصصان زبده هستند، گفت: اساتید و دانشجویان باید تمرکز خود را بر ارائه آثار محتوایی و هدفمند بگذارند چراکه مطمئنا کار برای شهدا اختصاص به شخص و فرد ندارد و به یقین می توان گفت ثمرات آن در زندگی فرد نمایان می شود.

دبیر کنگره «افلاکیان بی ادعا» با اشاره به اعلام مساعدت افراد زیادی در برگزاری این کنگره گفت: دانشگاه های شهرستان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بر برگزاری هرچه بهتر این کنگره تمرکز کرده اند.

وی در ادامه با تقدیر از حمایت های بی دریغ سعید قنبری زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان، ابراز امیدواری کرد تا این آثار قدم خوبی در ترغیب عموم مردم به مسأله شهادت و شهدای دانشجو باشد.

شهرستان تربت حیدریه 675 شهید را در جنگ تحمیلی تقدیم نظام اسلامی کرد که از این تعداد 7 تن دانشجو بودند.

شایان ذکر است؛ علاقه مندان می توانند آثار و مقالات خود را تا 25 بهمن ماه به دبیرخانه کنگره به آدرس تربت حیدریه-خیابان فردوسی شمالی- خیابان رازی و یا به پست الکترونیک Daneshjoshohada@yahoo.com  ارسال کرده و با مراجعه به سایت Shahidfth.ir از سایرجزییات کنگره مطلع شوند./302/864/ب1

ارسال نظرات