۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۷۶۲۴۰
به همت کانون تربیت دینی مؤسسه تارخ اطلس شیعه؛

دوره تربیت مبلغ با موضوع قرآن پژوهی برگزار می شود

حجت الاسلام سیدعلیزاده از برگزای نخستین دوره تربیت مبلغ دینی زیر نظر مؤسسه اطلس تاریخ شیعه خبر داد.
دورہ تربیت مبلغ

حجت الاسلام سید مطهر سیدعلیزاده، مسؤول کانون تربیت دینی مؤسسه اطلس تاریخ شیعه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی در عرصه تبلیغ و ارتباط مبلغ با مخاطبان، اظهار داشت: ما برای این که طلاب بتوانند در امر تربیت نیروی کارآمد برای انقلاب اسلامی مؤثر عمل کنند این دوره ها را برگزار می کنیم.

وی افزود: در این دوره که طلاب سطح خارج حوزه علمیه حضور دارند به توانمند سازی آنها در امر تبلیغ می پردازیم و به همین خاطر این دوره به صورت کارگاهی برگزار می شود به این صورت که یادگیری مشارکتی و جمعی صورت می گیرد و استاد فقط راهنمایی می کند و طرح مسأله می کند و خود طلاب تحقیق می کنند و نتایج تحقیق را در کلاس ارائه می کنند.

حجت الاسلام سیدعلیزاده با بیان این که این دوره در سه روز صبح و عصر با موضوعات متفاوت برگزار می شود، گفت: در این دوره ها با عنوان «اولین گام» به موضوع قرآن پژوهی می پردازیم به این صورت که موضوع قرآن هدایت از طریق صراط مستقیم است و صراط مستقیم به معنی عبودیت است و عبودیت هم به معنی تقوا است و در آخر هم آثار تقوا بحث می شود.

وی خاطرنشان کرد: در آخر هم نتیجه پژوهش های طلاب به صورت یک مقاله جمع آوری می شود و این مقالات با موضوعات دیگر معارفی و احکام که در دوره های مجزا انجام خواهد شد تجمیع می شود و به صورت یک بسته آموزشی در خواهد آمد.

مسؤول کانون تربیت دینی مؤسسه اطلس تاریخ شیعه افزود: شرکت در این دوره ها به این صورت است که مراکزی که درخواست اجرای دوره را دارند افرادی که سطح علمی بالا و انگیزه پژوهش داشته باشند به ما معرفی می کنند و ما با انجام مصاحبه افرادی که آمادگی بیشتری دارند را گزینش می کنیم و در این دوره ها آموزش می دهیم.

گفتنی است، موسسه فرهنگی هنری اطلس تاریخ شیعه تحت اشراف حضرت آیت الله خوشوقت«ره» و با مدیریت حجت الاسلام بنایی کاشی با رویکرد نوآوری در روش‌ها و ايجاد جاذبه های هنری و ديداری، در طول ده سال فعالیت، تولیدات نو، علمی و چشم نوازی پدید آورده است و در حال حاضر این مؤسسه در قالب سه گروه اطلس قرآن،‌ تاریخ و جغرافیای تاریخی و یک کانون نشر احکام فعالیت می کند و نشانی این مؤسسه قم،‌خیابان خاک فرج،‌کوچه 60، فرع یاول سمت راست پلاک 1 است. علاقه مندان می توانند جهت ارتباط با این مؤسسه با شماره 02536704514 تماس بگیرند./843/ت302/ج

ارسال نظرات