۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۷۶۳۳۱
حجت الاسلام پژمانفر:

سبک زندگی متولی ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فراوانی متولیان در بخش هایی مانند سینما، گفت: اما در حوزه ای مانند سبک زندگی متولی نداریم در حالی که این موضوع حائز اهمیت است و نیاز به توجه بیشتر دارد.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در آیین سیزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی که با حضور جمعی از مهمانان خارجی مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، ظهر امروز هفتم بهمن در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: در واقع این برنامه جمع بندی فعالیتهای حوزه کتاب در استان خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه اگر چه خراسان رضوی در حوزه کتاب و نشر رتبه سوم را دارد، اما اگر تعداد کتاب های قم و تهران که از سوی خراسانی ها منتشر شده است را جمع بزنیم به صورت قطعی خراسان رضوی در رتبه اول قرار می گیرد، تصریح کرد: خراسان رضوی در همه ابعاد و موضوعات در مسایل فرهنگی در کشور بی بدیل است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی هایی که در حوزه کتاب وجود دارد، اظهار کرد: استفاده از کتاب در کشور ما رو به کاهش است و اگر قرائت قرآن، ادعیه، روزنامه، استفاده از فضای مجازی و کتاب های درسی را از این سرانه کم کنیم وضعیت ارتباط و انس با کتاب در کشور ما مناسب نیست.

وی با بیان اینکه کتاب در سبد خانوار نباید از اولویتها خارج شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم فقط یک دستگاه خاص را متولیان امر قرار بدهیم به نتیجه مطلوب نمی رسیم و باید تلاش کرد که فضاهای ممکن برای این جریان در همه اقشار ایجاد شود.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به آسیبهای نظام آموزشی گفت: در حال حاضر متن محوری در فضای آموزش تکمیلی وجود دارد و فضای نشاط و شادی در این مراکز نیست چرا که  تنوع تولیدات و کاهش انگیزه در این عرصه به چشم می خورد.

وی با تأکید بر این مطلب که اگر نتوانیم تنوع و نیاز را پاسخگو باشیم، کتاب های نامناسب افزایش پیدا می کنند، اظهار کرد: به همین دلیل نویسندگان ما باید نیازهای فردی و اجتماعی افراد را شناسایی کنند و بخش از تولیدات مابه سمت سفارشی شدن برود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فراوانی متولیان در بخش هایی مانند سینما گفت: اما در حوزه ای مانند سبک زندگی متولی نداریم در حالیکه این موضوع حائز اهمیت است و نیازبه توجه بیشتر دارد.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه در عرصه کتاب و برای خروجی های مناسب فقط نباید به ممیزی اکتفا کرد، ابراز داشت: ما نتوانسته ایم مدیریت تولید در عرصه کتاب را به سمت یک مدیریت جامع سوق دهیم.

وی افزود: امروز در عرصه کتاب با یک شبکه گسترده مواجه هستیم و کتابهایی که در اختیار افراد قرار می گیرند نامناسب هستند و از طرفی خرید آنها هم سهل الوصول است که این موضوع به عنوان مهمترین اسیب مطرح است./202/934/ب1

ارسال نظرات