۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۴۷۶۴۵۵
حجت الاسلام حقی:

توجه به نیازهای اصلی جامعه از شاخص های اصلی انتخاب کتاب سال حوزه است

دبیر همایش کتاب سال حوزه با اشاره به لزوم بستر سازی برای جهت دهی به پژوهش های حوزه، پژوهش های ناظر به نیاز جامعه و نظام را مورد توجه معاونت پژوهش حوزه عنوان کرد.
حجت الاسلام حقی دبیر همایش کتاب سال حوزه

حجت الاسلام مهدی حقی، دبیر همایش کتاب سال حوزه در حاشیه برگزاری هجدهمین دوره از این همایش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی و مهم همایش کتاب سال این است که تولیدات حوزه پاسخگوی نیازهای روز جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی با اشاره به این که ناظر به نیاز بودن پژوهش های حوزه نیاز به بستر سازی دارد، خاطرنشان کرد: برای این که محققان حوزه بدانند که نیازهای واقعی جامعه و نظام چیست احتیاج به شناسایی این نیاز ها به وسیله مراکز تخصصی است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: معاونت پژوهش حوزه در سال های اخیر در عرصه دانش های مختلف مرتبط با حوزه دین این نیاز سنجی را انجام می دهد و مجموعه عناوین پژوهشی دارای اولویت را شناسایی می کند و در اختیار محققان قرار می دهد تا پژوهش های خود را در راستای این نیاز ها انجام دهند.

وی تصریح کرد: در همایش کتاب سال حوزه از دو اثر رونمایی شد که یکی در عرصه نیازهای فقه سیاسی است که دقیقا به نیازهای نظام برمی گردد و دیگری هم در عرصه دانش اصول فقه است که یکی از اولویت های حوزه است.

حجت الاسلام حقی ادامه داد: در ارزیابی های کتاب سال حوزه یکی از شاخص های مهم در داوری ها پاسخگو بودن پژوهش ها به نیازهای جامعه و نظام اسلامی است و هر اثری که بیشتر به این نکته توجه کرده باشد بیشتر مورد توجه داوران بوده است./843/ت302/ج

ارسال نظرات