۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۷۶۹۷۳
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

ثمرات انقلاب و عظمت نظام اسلامی به نسل نو منتقل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اکنون ایران به کشوری مهم و تصمیم‌گیرنده در سطح دنیا تبدیل شده است، گفت: باید این شوکت، اقتدار و عظمت نظام و ثمرات انقلاب اسلامی به نسلهای جدید کشور منتقل شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مدیران استان، با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر با شور و شعور ویژه‌ای برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه لازم است سرفصل‌های دهه فجر هر سال مرور شود، تصریح کرد: مرور سرفصل‌ها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی به این دلیل ضروری است که نسل جدید انقلاب از زمانی که چشم باز کرده، خود را در نور دیده و ظلماتی که بر این کشور سایه افکنده بود را ندیده و درک نکرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ازاین‌رو نسل جدید کشور نمی‌تواند در مورد اوضاع و شرایط کشور در قبل و بعد انقلاب درست داوری کنند؛ به همین دلیل باید تاریکی‌هایی که بر این جامعه سایه افکنده بود را برای نوجوانان و جوانان تشریح و تبیین کرد تا قدر این نور را بدانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی از همه متولیان خواست تا در ایام دهه فجر، حوادثی که در جریان انقلاب و پس از آن در کشور اتفاق افتاده را از زوایای گوناگون بررسی و برای نسل جدید بازگو کنند و به آنها بگویند که چه بودیم، چه شدیم و به کجا رهسپار هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب و استقرار، استحکام و استمرار نظام اسلامی، دشمنان ایران و اسلام سیلی بسیار محکمی از ملت مسلمان این کشور خوردند و عربده‌های استکبار هم ناشی از همان ضربه‌ها است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: ایران کشوری بود که آمریکایی‌ها از ملت آن حق توحش می‌گرفتند؛ اما اکنون به جایگاهی رسیده که در همه مسائل دنیا در کنار بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون ایران به کشوری مهم و تصمیم‌گیرنده در سطح دنیا تبدیل شده است، افزود: باید این شوکت، اقتدار و عظمت نظام و ثمرات انقلاب اسلامی به نسلهای جدید کشور منتقل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در سایه حکومت و نظام اسلامی ملت بزرگی با پشتوانه دین و دیانت رشد کرده و می‌خواهد بر پایه تدین، تمدن بسازد اما روشن است که دشمنان در مقابل چنین نظام و ملتی قد علم کرده و مشکل ایجاد می‌کنند؛ ازاین‌رو باید با هوشیاری و بصیرت راه درست خود را ادامه داده و از عربده‌کشی‌ها، تهدیدها و تحریم‌های دشمنان هراسی نداشته باشیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات