۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۷۷۱۷۷
با صدور بیانیه‌های مختلف؛

نهادهای مذهبی خراسان شمالی مردم را به شرکت در برنامه‌های دهه فجر دعوت کردند

نهادها و مسؤولان فرهنگی، مذهبی و حوزوی خراسان شمالی با صدور بیانیه‌های مشترک و جداگانه اقشار مختلف مردم را به حضور پرشور در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر دعوت کردند.
مسؤولان ارشد خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد و محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی با صدور بیانیه مشترکی، فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب را گرامی داشتند و از مردم دعوت کردند تا در برنامه‌های گرامیداشت این ایام حضور پرشور داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: پیروزی انقلاب اسلامی، بدون شک معجزه‌ای الهی بود که به دست بزرگ‌مردی فرزانه به انجام رسید و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را به خود خیره ساخت.

این بیانیه می‌افزاید: انقلابی که بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین تحوّل ارزشی و فکری را در عصر حاضر به وجود آورد و معمار کبیر آن و احیاگر قرن، امام خمینی (ره)، اسلام نام محمدی را به صحنه‌های اجتماعی کشاند و با کنار زدن نظام طاغوت و اصلاح امور امت و تحکیم پایه‌ها و مبانی اسلام در ایران جهت مطرح کردن اسلام به‌عنوان تنها راه نجات بشریت در جهان پرداخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: بدون تردید بهمن‌ماه در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور رشادت‌ها، فداکاری‌ها و شهادت‌طلبی‌های ملت بزرگ ایران است که با نثار خون خود ثابت کردند که خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است.

این بیانیه می‌افزاید: اکنون نیز که در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان و هم‌چنین در موقعیت حساس و سرنوشت سازی از دوران انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، به‌رغم دسیسه‌های دشمنان، ملت بزرگ ایران، همراه و همگام با مقام معظم رهبری و دولتمردان نظام اسلامی، همت خود را به سمت و سوی تمدن نوین اسلامی معطوف داشته و از تهدیدها و تحریم‌ها هراسی به خود راه نمی‌دهند.

آیت‌الله مهمان‌نواز، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی و صالحی در پایان بیانیه مشترک خود با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر را به ملت بزرگ ایران و به‌ویژه مردم شریف خراسان ‌شمالی تبریک و تهنیت گفته و از عموم مردم استان دعوت کرده‌اند تا در برنامه‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر به‌ویژه راهپیمایی 22 بهمن حضوری باشکوه داشته باشند تا در سایه اتحاد و همدلی، از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌خوبی محافظت شود.

انقلاب اسلامی نتیجه پیروی مردم از ولی فقیه بود

مجمع علمای استان خراسان شمالی هم به مناسبت دهه فجر در بیانیه‌ای گفته است: دهه فجر انقلاب اسلامی سرآغاز طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر تعالیم نبوی در عصر حاضر است که توانست حکومتی الهی را در سرزمین پاک ایران تثبیت کند.

در این بیانیه آمده است: رهایی از بند طاغوت و بازگرداندن عزت به امت اسلامی، نتیجه جان‌فشانی مردم در پیروی از ولی‌فقیه و نایب امام معصوم بود که ضمن آشکار نمودن قدرت نفوذ ولایتِ الهی بر دل‌ها و اراده‌ها، نشان داد این ملت، لایقِ آن است که سرنوشتش را خود به دست گیرد و با در هم شکستن دسیسه‌های دشمن برای حفظ این حکومت، بر قله عزت بنشیند و تبدیل به الگویی برای رهایی سایر ملل مسلمان از بند حکومت‌های فاسد و وابسته شود.

بیانیه مجمع علمای خراسان شمالی می‌افزاید: دستاوردهای شگفتی‌ساز ملت مرهون خودباوری و تکیه بر قوه درونی و جوانان برومند کشور بوده که موجب اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان شده است.

مجمع علمای استان در پایان این بیانیه ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن و اعلام پایبندی کامل به فرامین مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، از ملت ایران اسلامی می‌خواهد تا با حضور باشکوه خود در مراسم ایام‌الله دهه فجر شکوه، وحدت و استقامت خود را به نمایش گذاشته و با شاد کردن قلب قطب عالم امکان امام زمان ارواحنا فداه، تیری بر قلب دشمنان اسلام و قرآن بنشانند.

حضور در مراسم دهه فجر تکلیف شرعی و ملی است

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی هم به مناسبت فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد ایام پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به صدور بیانیه‌ای کرده است، در این بیانیه آمده است: پیروزی شکوهمند انقلاب سرآغاز طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر تعالیم نبوی در عصر حاضر بود.

این بیانیه می‌افزاید: در پیروزی ملت ایران به رهبری خمینی کبیر (ره) آنچه بیش از پیش شکرانه عزت و عظمت این انقلاب است، پاسداری از ارزش‌ها و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و ادامه خط سرخ شهادت است. بی‌شک قدرت امروز ایران اسلامی ثمره وعده راستین الهی است که «إِنْ تَنْصُرُوا اللّهَ يَنْصُرْكُمْ» و دست یاری خدا پشتوانه این عزت و اقتدار ما است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اکنون آنچه این عظمت و بزرگی را پایدار و ستون‌های این انقلاب را استوار نگاه خواهد داشت تلاش و عزمی بیشتر از خود انقلاب می‌خواهد و پاسداری و حفظ آن تکلیفی بر دوش یکایک مردم مسلمان ایران است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: امروزه در سایه حفظ و صیانت از ارزش‌ها و اصول والای انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و عزت روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف هستیم که همه این دستاوردهای ارزشمند و گران‌سنگ را می‌توان نتیجه مجاهدت ملت ایران با توکل به خداوند و عنایت حضرت ولیعصر (عج) دانست ایران، امروز استقلال و آزادی خود را در استقرار جمهوری اسلامی یافته است و اسلام سیاسی، اسلام خصم ظالم و عون مظلوم و در یک کلمه اسلام ناب محمدی (ص) مردمی عزیز و بزرگ و خار چشم استکبار آفریده است، مردمی که بیداری ملت‌های اسلامی را نوید دادند؛ ازاین‌رو حفظ تقوای جمعی، تلاش برای تحقق سبک زندگی اسلامی، حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ تکلیفی است بر دوش همه اقشار به‌عنوان پشتیبانان اصلی نظام، همچنان که همیشه تا امروز این صحنه‌ها را پر کرده‌اند.

در پایان این بیانیه آمده است: ائمه جمعه استان هم با تبریک و گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر به محضر صاحب العصر والزمان (عج) و نایب برحقش رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و مردم شریف و غیور خراسان شمالی، از اقشار و آحاد جامعه دعوت می‌کنند، با گرامیداشت این ایام مبارک، بار دیگر با خلق حماسه‌ای بی‌بدیل، تصویری از تجلي عشق، ارادت و وفاداری مردم شهیدپرور باب الرضا (ع) و گنجینه معرفت‌ها به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و اصل ولايت مطلقه فقيه، به منصه ظهور و بروز برسانند.

انقلاب اسلامی تجلی باورهای اسلامی و درونی ملت ایران است

بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی هم در آستانه دهه فجر اقدام به صدور بیانیه‌ای کرده است، در این بیانیه آمده است: دهه فجر سرآغاز جشن و خیزش عظیم ملتی است که از وابستگی و ظلم و ستم و تبعیض به ستوه آمده و با این انقلاب بزرگ به ارزش‌های اسلامی و تعالیم سترگ و گران‌قدر آسمانی چشم دوخته بودند تا ایرانی سرافراز و سربلند و آزاد بر قلل رفیع افتخار را شاهد باشند.

این بیانیه می‌افزاید: دهه فجر یادآور ابرمردی چون خمینی کبیر (ره) است که تا ابد نام بلندش بر جریده زرین تاریخ و در قلب ملت قهرمان ایران و تمامی آزادی خواهان جهان ثبت و ضبط گردیده است. انقلاب اسلامی تبلور عینی باورهای درونی انسان‌هاست و مردم مستضعف و پابرهنه و محروم همچون همیشه ولی‌نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اکنون‌که به برکت انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران عطر جهاد و شهادت، ایثار و فداکاری در این مرزوبوم مشام هر انسان آزاده‌ای را نوازش می‌دهد شایسته است یاد و خاطره مردان بزرگ و باعظمتی که با نفس مسیحایی بت‌شکن قرن امام خمینی (ره) این ایمان و اعتقاد در روح و جانشان دمیده شد و آزادانه و عاشقانه در وادی معرفت گام نهادند را گرامی بداریم و بر ارواح طیبه آنان درود فرستاده و برای ادامه دادن راه متعالی ایشان با عزمی راسخ و اراده‌ای پولادین در میدان عمل آماده و مهیا باشیم./9314/303/ب2

ارسال نظرات