۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۴۷۷۸۸۰
مدرس حوزه علمیه:

تأخیر در ازدواج به معنای بازی در زمین دشمن است

حجت الاسلام قدیمی نژاد گفت: خداوند ابواب رزق غیبی دارد که تنها با ازدواج باز می‌شود؛ هر چه ازدواج با تأخیر بیفتد مفسده بیشتر می شود.
حجت الاسلام سیدعباس قدیمی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدعباس قدیمی نژاد، مدرس حوزه علمیه امشب در همایش «همسان‌گزینی» که در کانون شهید عالی زاهدان برگزار شد، گفت: هرچه در ازدواج جوانان تعلل کنیم برکت بیشتر از بین می‌رود.

وی ادامه داد: غربی‌ها زودتر از ما به ازدواج جوانان ما فکر کرده‌اند؛ آنان برای جوانان ما نقشه می کشند تا ازدواج را کم‌رنگ کنند؛ همفر که نقش بسزایی در دشمنی با اسلام دارد، گزارش می‌داد که مسلمانان ازدواج و تعدد زوجات را می پسندند و باید این ویژگی را از آنها گرفت، در این راه ماهواره مهمترین ابزار آنها است.

حجت الاسلام قدیمی نژاد با اشاره به نگاه شیطان پرستان به ازدواج بیان کرد: شیطان‌پرستها معتقد هستند که چون شهوت جنسی جاذبه قوی دارد باید از این قدرت این استفاده کنند؛ آنها می‌گویند باید مسلمانان را قبل از ازدواج به کارهای دیگر کشاند.

وی ابراز داشت: خداوند ابواب رزق غیبی دارد که تنها با ازدواج باز می‌شود؛ هر چه ازدواج با تأخیر بیفتد مفسده بیشتر می شود بنابراین هرکس ازدواج را به تأخیر بیندازید در زمین دشمن بازی می کند.

مدرس حوزه علمیه با تأکید بر عوامل تأخیر در ازدواج عنوان کرد: گاهی بزرگترها سخت می گیرند و یا بدسلیقگی می‌کنند؛ در حالی که باید بگذاریم جوانان آزادانه فکر کنند؛ جوانان نیز انتظار انسان کامل نداشته باشند.

وی در ادامه گفت: باید ازدواج را ساده گرفت تا زندگی ها زیباتر شود؛ در اول ازدواج باید به جوانان کمک شود؛ خانواده ها دست به دست هم دهند تا دو جوان آرام آرام همت کنند و دست به زانوی خود بگیرند.

حجت الاسلام قدیمی نژاد اضافه کرد: امروز معیارهایی مانند پول و خانه و اتومبیل در رأس قرار گرفته است؛ در حالی که این چنین معیارهایی را دین نمی‌پذیرد./203/831/ب1

ارسال نظرات