۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۷۷۸۹۳
مدير مدرسه علميه خواهران بجنورد:

تأسیس مدارس علمیه خواهران از ثمرات نظام اسلامی است

مدیر مدرسه علمیه خواهران بجنورد گفت: تأسیس و تشکیل مدارس علمیه خواهران در راستاي هويت بخشي به بانوان از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است.
خانم زهره وضیع- مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) بجنورد

زهره وضيع، مدير مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تبریک ایام‌الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به بركت انقلاب و نظام اسلامي و نعمت ولايت فقيه، بستر تحصيل خواهران در حوزه‌های علمیه در حد مطلوب فراهم شده تا با كسب معارف ديني نيازهاي جامعه زنان را در اين زمينه برطرف كنند.

وی ادامه داد: در واقع تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران در راستاي هويت دادن به زنان براي ايفاي نقش در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

خانم وضیع افزود: قبل از انقلاب در اذهان مردم خطور نمی‌کرد كه برای تحصیل بانوان حوزه‌ها و مدارس علميه تأسيس شود؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بركت تلاش‌های امام خميني(ره) این مسأله به‌ آرامی جایگاه خود را در حوزه‌های علمیه پیدا کرد.

به گفته وی، امروز یکی از ظرفیت‌ها و استعدادهای ناشناخته در کشور، استعدادها و ظرفیت‌های بانوان است که آثار و برکات آن در حوزه‌های علمیه خواهران بروز و ظهور دارد.

خانم وضیع اضافه كرد: امروز حضور بانوان در عرصه تحصیل علوم دینی به‌ عنوان یک اصل پذیرفته شده؛ در حالی ‌که قبل از انقلاب این شرایط مهیا نبود.

وی تصريح كرد: با پيروزي انقلاب اسلامي حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی دینی در کشور رونق گرفته و به اين طريق بستر تكامل هر چه بيشتر، تربيت و اصلاح زنان و مردان جامعه اسلامي فراهم شد.

این استاد حوزه علمیه خواهران بجنورد خاطرنشان کرد: حوزه‌ها و مدارس علميه خواهران در ارائه فرهنگ ديني نقش بسزايي دارند؛ زیرا اشخاص فرهیخته و مفاخر جامعه در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تربیت شده و حوزه‌های علمیه خواهران هم در این راستا از اهمیت بالایی برخوردارند.

وضيع با اشاره به اينكه حضور پرشور خواهران در بخش‌های گوناگون جامعه از برکت‌های نظام اسلامي است، گفت: به بركت نظام اسلامي و وجود ولايت فقيه امروز نقش بانوان در همه عرصه‌های نظام اسلامی آشكار بوده و تحصيل خواهران تا سطوح بالا در حوزه‌هاي علميه هم در پرتو انقلاب اسلامي امکان‌پذیر شده است.

وي با تأكيد بر نقش زنان و مادران در عرصه‌های گوناگون و تربيت فرزنداني صالح، تصریح کرد: علمای بزرگی همچون شهید مطهری و شهيد بهشتی در دامان زنان مؤمن و صالح تربیت یافته‌اند كه ايثار و فداكاري اين شهيدان بر هیچ‌کس پوشيده نيست.

خانم وضیع با بيان اينكه تأسیس مدارس علمیه خواهران در کشور باید بر اساس نیازهای فرهنگی در جامعه اسلامی باشد، اظهار كرد: طلاب خواهر با آشنایی تخصصی با مباحث دینی و اعتقادی نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی در بین جامعه بانوان دارند و می‌توانند این قشر تأثیرگذار در جامعه را به‌ سوی تعالی و پیشرفت سوق دهند.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جازی درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

همچنین در سطح کشور اکنون افزون بر 80 هزار طلبه خواهر در 500 مدرسه علمیه زیر نظر هفت هزار استاد در حال تحصيل علوم و معارف اسلامی هستند./9314/302/ب2

ارسال نظرات