۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۷۷۹۰۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حضور همیشه در صحنه ملت ایران مهم ترین عامل اقتدار نظام اسلامی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم با حضور در صحنه خود انقلاب را حفظ کردند، گفت: اگر همراهی و حضور در صحنه مردم نبود آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی با تهدید جدی دشمن مواجه می شد.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران چهارشنبه شب در دیدار جمعی از مسؤولان شهر نوشهر با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر با بیان این که حق همواره ماندگار و باطل نابودشدنی است، اظهار داشت: در 12 بهمن 57 با آمدن امام راحل به میهن ارزش‌های اسلامی، استقلال وآزادی در کشور احیاء شد.

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر با اشاره به این که امام خمینی(ره) و مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش و فداکاری‌های بسیاری کردند، ادامه داد: امروز آحاد جامعه اسلامی وظیفه دارند در صحنه دفاع از انقلاب و ولایت پیشگام باشند.

وی با بیان این که مردم در همه صحنه های انقلاب اسلامی در پاسداری از انقلاب اسلامی و و دستاوردهای آن نقش اساسی و مهمی داشته و دارند، گفت: چنانچه اين حمايت هاي مستمر در حوادث پس از انقلاب در پيش از دو دهه اخير صورت نمي گرفت دچار تزلزل و ناپايداري مي شد.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که مردم با حضور در صحنه خود انقلاب را حفظ کردند و با حمایت از نظام اسلامی خواستار سر بلندي كشورشان در مقابله با تهديد و تحريم ها هستند، افزود: اگر همراهی و حضور در صحنه مردم نبود آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی با تهدید جدی دشمن مواجه می شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامي ايران مسلمانان جهان را بيدار كرد و به آنان عزت بخشيد، تصریح کرد: بیداری امت اسلامی که به وابسته پیروزی انقلاب اسلام رخ داد موجب حضور قدرتمند ملت ها در صحنه های جهاد و مبارزه علیه رژیم های وابسته به غرب شد.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که وحدت و همبستگی مهم ترین عامل تداوم و استمرار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که منشأ اتحاد در جامعه اسلامی را بیشتر تقویت کنیم و ریشه اختلاف و تفرقه را بخشکانیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن هویت جامعه اسلامی، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه به منظور تقویت هویت دینی و انقلابی جامعه بهره گیریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی پس از نهضت های مشروطه و ملی شدن صنعت نفت یک نهضت منحصر به فردی در تاریخ بود، تصریح کرد: این نهضت عظیم جدای از ضد استبدادی و استعماری بودن آن، نهضتی با محوریت وحدت ملی و پیوند عمیق میان مردم و رهبری انقلاب اسلامی بود.

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که پیوند میان مردم و رهبری پیوندی عمیق و ناگسستنی است، خاطرنشان کرد: هیچ قدرتی توان کمرنگ کردن این پیوند عمیق را ندارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همواره نهضت هاي اسلامي ثابت کردند هر گاه مردم وارد مبارزه شده اند آن انقلاب و نهضت به پيروزي رسيده است، افزود: بدون شك مهم ترين وجه تمايز انقلاب اسلامي نسبت به انقلاب هاي ديگر حضور گسترده و همه جانبه مردم در انقلاب بوده و هست كه اين حضور با ديگر كشورها فرق اساسي داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان برای زدودن هویت دینی نسل جوان اشاره کرد و با بیان این که دشمنان برای جوانان نقشه‌های زیادی دارند، خاطرنشان کرد: تغییر هویت نسل جوان امروز یکی از نقشه‌های دشمن است که از طریق فضای مجازی آن را دنبال می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان از طریق القاء شبهات دینی و سیاسی در اذهان نسل جوان تلاش می کنند تا آنها را از مسیر اسلام و انقلاب خارج کنند، بیان داشت: دشمن در این مسیر در تلاش است تا نسل جوان را نسبت به انقلاب، نظام، ولایت و روحانیت بدبین کند تا زمینه جدایی جوانان از انقلاب و نظام فراهم شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران نشان دادند که تا آخرین لحظه پای انقلاب، نظام و رهبری خواهند ایستاد، تصریح کرد: تا زمانی که مردم در صحنه هستند و همگام و همراه با نظام هستند دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امسال روز 22 بهمن مصادف با ایام فاطمیه اول است، گفت: امسال ایام‌الله دهه فجر با فرهنگ فاطمی آمیخته شده و انقلاب ما نیز به سبب اینکه با فرهنگ اهل‌بیت(ع) درآمیخته است توانسته در مقابل تهدیدات دشمنان ایستادگی کند.

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر با بیان این که حضرت زهرا(س) جان خود را در راه ولایت داد، بر پیروی همه آحاد جامعه از فرهنگ فاطمی تاکید کرد و افزود: فرهنگ فاطمی به معنای ظلم‌ستیزی، عفت و پاکی است.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که امام خمینی(ره) برای حفظ عزت و آگاهی‌بخشی به ملت ایران قیام کرد، بیان داشت: امروز نیز عزت و استقلال کشور ما به برکت انقلاب اسلامی است که باید برای حراست و پاسداری از آن از همه امکانات وظرفیت ها بهره گیریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به تحریف انقلاب و امام راحل از سوی برخی گروه ها در داخل و خارج از کشور، تأکید کرد: تحریف انقلاب و امام خمینی(ره) امروز خطر بزرگی است که انقلاب و آرمان های آن را تهدید می کند.

امام جمعه نوشهر همچنین بر ضرورت تبعیت از ولایت و رهبری درجامعه اسلامی تأکید کرد و با بیان این که ولایت فقیه به عنوان یکی از شاخص ها و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نیازمند تقویت است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف جایگاه ولایت و رهبری در جامعه به کار گرفتند باید تابع محض ولایت باشیم تا انقلاب و نظام اسلامی از هر گونه توطئه و خطری مصون بماند./1317/202ب2

ارسال نظرات