۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۷۸۰۷۶
آیت الله مقتدایی خبر داد؛

تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهتمام حوزه به موضوع هنر

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رهبر انقلاب تأکید فراوانی بر موضوع هنر در حوزه های علمیه داشته اند و استقبال طلاب هنرمند از جشنواره هنرهای آسمانی نشان دهنده توجه طلاب به مقوله هنر است.
آیت الله مقتدایی اختتامیه جشنواره هنر آسمانی اختتامیه جشنواره هنر آسمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره هنرهای آسمانی که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با اشاره به استقبال طلاب از حوزه هنر، تصریح کرد: در دیداری که در دوره اول جشنواره هنرهای آسمانی با رهبر انقلاب صورت گرفت، ایشان از اینکه بحث هنر در حوزه مطرح شده است احساس خرسندی کردند و از مسؤولین این جشنواره تشکر کردند.

وی افزود: جشنواره هنرهای آسمانی کار خوب و مبارکی است که در حوزه مورد استقبال قرار گرفته است و مقایسه پنجمین دوره آن نسبت به دوره های اول و دوم، نشان دهنده استقبال فراوان طلاب از این جشنواره هنری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: اینکه گفته می شود بیش از 1300 اثر به این جشنواره رسیده است نشان می دهد که پیشرفت خیلی خوبی صورت گرفته و این حرکت باید ادامه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: سقوط نظام شاهنشاهی با آن قدرت و حمایت همه جانبه از جانب ابرقدرت ها، یک معجزه الهی بود که خیلی ها که آن دوران را درک نکرده اند نسبت به این موضوع بی اطلاع هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حضرت امام (ره)، با استقامت و ایستادگی در مسیر مبارزه با طاغوت ماندند و مردم هم که این استقامت و صداقت امام که خود را برای شهادت آماده کرده بود، دیدند به حمایت از دین و اسلام پرداختند و خداوند نیز نظام اسلامی و حکومت الله را به این ملت هدیه داد.

آیت الله مقتدایی اضافه کرد: باید شاکر این نعمت الهی باشیم و همان طور که امام فرمودند، انقلاب ما انفجار نور بود، به وسیله انقلاب یک حکومت اسلامی با رهبری فقیهی که ولایتش در ادامه ولایت رسول الله(ص) است، شکل گرفت و ما باید این ارزش ها را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی فرصتی تاریخی در اجرای احکام دینی است، اظهار کرد: بعد از زمان حکومت امام علی(ع)، فرصتی برای حاکمیت حکم الله در تاریخ به وجود نیامد و این انقلاب پس از قرن ها، توانست اسلام را به عرصه جامعه بیاورد و حکومت الله را اجرا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: وظیفه حوزویان تبیین این موضوعات است تا مردم برکات این انقلاب را بفهمند و این انقلابی که به برکت ایثار و فداکاری امام و امت شکل گرفته است، بیش از پیش به پیشرفت خود ادامه دهد.

وی با توصیه به اجرای عملی احکام دینی در زندگی توسط طلاب، اذعان کرد: یکی از هنرهای آسمانی که طلاب باید یاد بگیرند، این است که طبق موازین اسلام، در خط اسلام و بنابر مصالح اسلام و انقلاب گام بردارند و غیر از مصالح دین از ما دیده نشود و این تبلیغ عملی، مؤثرترین و کارآمدترین تبلیغ است و امام هم تأکیدشان بر تهذیب بود و می گفتند که مردم باید دین و احکام دین را در عمل ما ببینند./872/پ202/ج

ارسال نظرات