۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۷۸۵۲۷
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي:

دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین و بازخوانی شعارهای انقلاب است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دهه فجر بهترين فرصت براي تبيين انقلاب اسلامي و بازخواني شعارهاي انقلاب است تا نسل جديد، انقلاب اسلامی را به‌عنوان ودیعه‌ای الهی درک کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با تبريك ایام‌الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار کرد: انقلاب اسلامي، انقلاب و نهضتي جهاني بوده و متعلق به همه ملت‌های مسلمان است.

وی با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامي بر پايه تفكر بسيجي بوده و يكي از اهداف الهي انقلاب است كه امام خميني (ره) آن را خلق كرد، ادامه داد: امام خميني (ره) با طرح صدور انقلاب اسلامی حاکمان مستبد را به وحشت انداخت به‌گونه‌ای که ترس آنها روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي اضافه كرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی موضوع صدور انقلاب اسلامی بود و در این زمینه نمونه‌های صدور انقلاب را در کشورهای مختلف نظير سوريه، عراق، فلسطين، غزه، يمن و غيره شاهد هستیم كه ملت‌ها انقلاب ايران را الگوي مقاومت و ايستادگي خود در برابر استعمارگر قرار دادند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان شمالي تصريح كرد: از اهداف ديگر انقلاب اسلامي گسترش بيداري اسلامي در جغرافياي جهان و استقرار عدالت به معني گسترده و عميق در تمام سطوح جوامع بشري است که اين جاذبه‌ها سبب صدور انقلاب اسلامي به كشورهاي ديگر جهان و وحشت حكام مستبد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) و با پشتيباني و حمايت گسترده مردم در بهمن 57 به پیروزی رسید و با این انقلاب عملاً دست استکبار از کشور کوتاه شده و مردم به خواسته به‌حق خود كه كسب استقلال و آزادي بود، دست يافتند.

رييس شوراي استاني حوزه‌های علميه خراسان شمالي با اشاره به تأثير هر ساله بازخواني ارزش‌های انقلاب در دهه فجر، تصریح کرد: ایام‌الله دهه مبارک فجر فرصتی مناسب برای بیان برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و بازخوانی ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بوده و از سوی دیگر یادآور ایثارگری و فداکاری ملت ایران برای ایجاد، تثبیت و تحکیم ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وي افزود: دهه فجر بهترين فرصت براي تبيين انقلاب اسلامي و بازخواني شعارهاي انقلاب است تا نسل جديد، انقلاب اسلامی را به‌عنوان ودیعه‌ای الهی درک کرده و از آن حفاظت و حراست کند.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ثمره خون هزاران شهید است كه با ايمان و اعتقاد به خدا و اراده راسخ با دست خالي، اين انقلاب را به پيروزي رسانده و در هشت سال جنگ تحميلي از آن حفاظت كردند اما اكنون حفاظت و صیانت و پاسداری از این خون‌ها وظیفه همه مسؤولان و مردم است./202/9314/ب1

ارسال نظرات