۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۷۸۶۳۵
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

وقف، فاصله طبقاتی را از بین می برد

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رشد وقف پس از انقلاب اسلامی و آثار آن، گفت: اگر وقف صورت گیرد فاصله طبقاتی از بین می رود و رشدی که در وقف وجود دارد به برکت انقلاب اسلامی و ایثار و به فکر دیگران بودن مهم‌ترین اثر آن است.
حجت الاسلام محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری «وقف چشمه همیشه جاری»که ظهر امروز یکشنبه در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد، گفت: روزگاری بر این مردم گذشت که رییس جمهور سه کشور شوروی سابق، انگلیس و آمریکا بدون اجازه وارد کشور شدند. در نهایت بی احترامی محمدرضا با خواری از آنها برای مذاکره اجازه خواست که آن کشورها شرط گذاشتند نیروهای امنیتی همراه شاه نباید ایرانی باشند که با بی حرمتی آنان این مذاکرات انجام شد.

وی افزود: امروز به لطف خدا در سایه اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و نظام اسلامی، ملت ایران در اوج قدرت و عظمت زندگی می کنند. زمان جنگ رییس جمهور آمریکا نماینده ویژه می فرستد که امام(ره) نمی پذیرند و آن نماینده در هوایپما به آمریکا برمی گردد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آنها گروه های تکفیری را حمایت کردند، این حمایت ها برای جمهوری اسلامی بوده است اما درسی که انقلاب اسلامی به دیگر کشورها از جمله مقاومت و استقلال داد سبب شد دشمن در کشورهایی همچون عراق، سوریه و یمن شکست بخورد. این عزت و سربلندی در سایه عمل به دستورات الهی و قرآن است و این سه اصل مهم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بیان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکایی ها یک ژنرال با تجربه خود را به ایران می فرستند تا کودتایی علیه نظام اسلام انجام دهد ولی موفق نمی شود. امروز به برکت استقلاب و آزادی مردم تصمیم گیرنده هستند و این عزت از سوی خدا به مردم داده شده است. این نعمت بسیار ارزشمند است. در سایه جمهوری اسلامی ملت ایران در ابعاد مختلفی برای سایر ملت ها الگو شده اند، دیگر کشورها متوجه شدند می توانند مقابل ظلم بایستند.

وی افزود: یکی از احکام الهی که در سایه نظام اسلامی رشد پیدا کرد مساله وقف بوده است که امام(ره) پس از 70 روز از پیروزی انقلاب به این مساله اشاره داشتند. رشدی که در این زمینه وجود دارد به برکت انقلاب اسلامی است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ایثار، گذشت و به فکر دیگران بودن مهم ترین اثر وقف است، تاکید کرد: اگر وقف صورت گیرد فاصله طبقاتی از بین می رود، امروز موقوفاتی داریم که 1200 سال از عمر آن می گذرد که نشان دهنده تمدن مردم ایران است. اما در زمان پهلوی یکی از مسائلی که به آن توجه نشد وقف بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی از هنرمندان برای ترویج فرهنگ وقف تشکر کرد و افزود: وقف بزرگترین خدمت را به جامعه انجام می دهد، باید توجه شود رشد فرهنگ یک بُعد وقف است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: بیش از 70 هزار مسجد در کشور وجود دارد این سرمایه هیچ‌گاه مورد توجه قرار نمی گیرد، از گذشته تا اکنون حوزه های علمیه موقوفه بوده حتی برخی از مدارس و دانشگاه ها نیز موقوفه هستند. در سطح کشور بیش از 1200 موقوفه درمانی داریم، در تهران 30 بیمارستان موقوفه وجود دارد و حتی چند سینما در کشور موقوفه است. متاسفانه وقف به درستی تبیین نشده است، وقف با کارکردهای درمانی، سیاسی و فرهنگی در کشور وجود دارد. وقف حکم الهی بوده و موقوفات برای سازمان اوقاف نیستند بلکه برای خداوند هستند./201/811/ب1

ارسال نظرات