۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۴۷۹۱۶۶
آیت الله بوشهری خواستار شد؛

تقویت روحیه مطالبه‌گری و انقلابی در میان طلاب جوان

امام جمعه قم به جوانان مطالبه گر انقلابی، گفت: جوانان باید آرمان گرایی داشته باشند؛ چرا که اگر فقط به واقعیت ها بپردازید و آرمان گرایی را کنار بگذارید، به همان واقعیات هم نخواهید رسید.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین نشست صمیمی جوانان مطالبه گر انقلابی با آیت الله سید هاشمی حسینی بوشهری صبح امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

امام جمعه قم با گرامی داشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با تقدیر از فعالیت های جوانان مطالبه گر انقلابی، اظهار داشت: این جلسات باید زمینه پویایی و تحرک باشد و بعد از مدتی آثار این دغدغه ها را در صحنه عمل مشاهده کنیم.

وی با اشاره به نقش جوان در جامعه گفت: ذهن جوان، پژوهشگر، دانشمند و نخبه علمی ما به سمت مباحث علمی در حال حرکت است؛ اگر کشور ایران از نظرعلمی هفتمین کشور است، نشان دهنده تلاش امثال شما جوانان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یک ترس پنهان همیشه در دشمن وجود دارد و از پیشرفت در عرصه تکنولوژی و صنایع دفاعی، با وجود تحریم هایی که بر کشور وارد کرده بودند، هراس دارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: این که در روایات آمده علم، قدرت است، واقعا در این جهان و جامعه احساس می شود؛ قدر این انقلاب و نظامی که در آن هستیم را بدانید؛ اگر پیش از انقلاب گروهی دور هم جمع می شدند، طاغوت برای آن ها نقشه می کشید و مانع کار آن ها می شد.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: وجود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یکی از نعمت های بزرگ الهی است که باید شاکر آن باشیم؛ ایشان در دلسوزی و آگاهی بخشی، نقشی کلیدی و بی نظیر دارند و حوزویان و دانشگاهیان باید قدردان ایشان باشند.

وی تصریح کرد: دغدغه مدرک گرایی یک دغدغه جدی است و این فضایی که بیشتر پژوهش ها کپی و نسخه برداری شده است، مشکلاتی در عرصه علمی به وجود می آورد و مشخص نیست که با این فضا علم به چه سمتی می رود.

امام جمعه قم تأکید کرد: درباره ازدواج هم حوزه و دانشگاه باید دست به دست هم دهند چرا که فضایی که در زمینه سبک زندگی وجود دارد، بسیار نگران کننده است؛ تعداد ازدواج ها در مقابل طلاق ها یک زنگ خطر جدی است و طلاق های مصلحتی، ازدواج های سفید و مسائل مختلف دیگر با دین و آیین ما هیچ نوع سازگاری ندارد و باید در این زمینه آسیب شناسی شود.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب نیز از وجود چنین آسیب هایی بسیار ناراحت هستند، افزود: از طرف دیگر افرادی با ادعاهایی کذب در طول تاریخ پیدا شده اند که بیشتر آن ها از سوی بیگانگان هدایت می شوند؛ باید دیدگاه های دینی متقنی ارائه شود تا جوانان تحت تأثیر این افراد و جریان ها قرار نگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در مباحث اقتصادی هر کسی می تواند تأثیرگذار باشد، گفت: مهم نیست که حتما رشته افراد مربوط به رشته های اقتصادی باشد؛ فردی که رشته ادبیات هم دارد می تواند در بحث اقتصادی اثرگذاری کرده و در زمینه فرهنگ سازی فعالیت کند.

وی با انتقاد از ضعف های اقتصادی و واردات بی رویه کالاهای مصرفی، تصریح کرد: دشمنان اسلام و نظام اسلامی در رابطه با مسائل اقتصادی تلاش دارند که جامعه را مقابل نظام اسلامی قرار دهند؛ متأسفانه مشاهده می شود که مهر، تسبیح و سجاده های ما هم چینی شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر این که نحوه ارتباط بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید تقویت شود، ابراز داشت: سازوکاری که برای نخبگان حوزوی قرار داده شده مطلوب است و اصلی تصویب شده تا نخبگانی که شناسایی شده اند، زیر نظر اساتید، ارتقای علمی پیدا کنند.

وی به تحولات حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: درباره دروس و کتاب های حوزه نیز باید مراقب باشیم، آنچه را که بوده نباید نفی کنیم؛ عده ای امروز در حوزه دنبال مطالبه گری هستند؛ اما در ادبیاتی که به کار می برند، باید دقت داشته باشند؛ در زمان مدیریت بنده، کمیته ای در مدیریت حوزه ایجاد شد که وظیفه رفع خلأهای موجود در حوزه را دنبال می‌کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان به جوانان مطالبه گر انقلابی توصیه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب جوانان باید آرمان گرایی هم داشته باشند؛ چرا که اگر فقط به واقعیت ها بپردازید و آرمان گرایی را کنار بگذارید، به همان واقعیات هم نخواهید رسید./840/202/ص

ارسال نظرات