۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۷۹۱۷۲
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

توجه به اسلام سیاسی راه رشد انقلاب است

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: اگر بخواهیم انقلاب رشد کند باید ابتدا انقلاب سیاسی را بشناسیم و انقلاب سیاسی همان انقلاب نابی است که امام راحل فرمودند.
فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان صبح امروز در جمع علما، روحانیان و طلاب خراسان جنوبی در مدرسه علمیه رضویه بیرجند اظهار داشت: در دنیا 5 قدرت برتر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای منحل کردن این انقلاب تلاش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مدرن‌ترین سلاح‌ها و پیشرفته‌ترین علم در اختیار این قدرت‌های برتر دنیا بود، گفت: آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، آل سعود و آل خلیفه از جمله قدرت‌هایی هستند که به دنبال براندازی انقلاب اسلامی بودند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه گروه‌های اسلامی به نام تکفیری‌ها و داعش علیه انقلاب اسلامی توطئه می‌کنند، افزود: این گروه‌ها به دنبال این بودند که حکومت شیعی را منحرف کنند و این حکومت استحکام نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه تصریح کرد: آمریکا و استکبار با تحمیل کردن جنگ بر ایران می‌خواستند حکومت اسلامی را شکست دهند اما امروز مشاهده می‌کنیم انقلاب اسلامی تبدیل به قدرت برتر نظامی در جهان شده است.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواستند در ایران ناامنی ایجاد کنند و این ناامنی را تبدیل به جنگ داخلی کنند اما امنیت این ملت همچنان بعد از 38 سال برقرار است و این امنیت پایدار جهان را شگفت‌زده کرد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: اختلاف بین شیعه و سنتی یکی از اصول آمریکا و استکبار بود اما موفق نشدند اختلاف ایجاد کنند و اتحاد و همدلی بیشتر از گذشته در بین مردم وجود دارد و در روز 22 بهمن نیز اتحاد و همدلی چند برابر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان اینکه نقش سیاسی در تحولات در تمام جهان نقشی فراموش شدنی نیست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مسیر پیروزی را به ملت‌ها آموخت و این مسیر پیروزی تنها ایمان و مقاومت است.

وی افزود: همچنان شعارها، آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌ها ابتدای انقلاب در اختیار ما قرار دارد، در 22 بهمن امسال همان شعارهایی می‌دهیم که در پیروزی انقلاب اسلامی دادیم.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: داشتن ایمان و مقاومت، داشتن معرفت دینی، حرکت سریع علمی، پیشرفت اقتصادی و حل معیشت مردم، حفظ عزت ملی با تسلیم نشدن در مقابل آمریکا، اتحاد، همدلی و انسجام بر محور ولایت و روحانیت به روز و کارآمد از جمله اقدامات برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های مدنظر است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های روحانیت به روز ایمان همراه با معرفت دینی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم انقلاب رشد کند باید ابتدا انقلاب سیاسی را بشناسیم، انقلاب سیاسی همان انقلاب نابی است که امام راحل فرمودند.

وی اذعان داشت: در اسلام سیاسی باید معنویت، اخلاق و خدا در تمام زوایای زندگی انسان حاکم باشد، اسلام سیاسی می‌خواهد تا زندگی متکی بر وحی، عقل و علم و دانش باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم 8 نفر از طلبه‌های جوان مدرسه رضویه بیرجند عمامه‌گذاری شدند./202/880/ب1

ارسال نظرات