۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۷۹۲۵۳
مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه:

نهی از اطاعت طاغوت، اساس خدامحوری است

جان نثاری گفت: از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه، تربیت و پرورش انسان های خدامحور است چون در ذات خدامحوری، انقلاب و نهی از اطاعت طاغوت وجود دارد.
دهه فجر

طاهره جان نثاری مدیر مدرسه علمیه فاطمه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت سالگرد ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب  اسلامی، در رابطه با نقش خواص و مسؤولان در حفظ آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره)، گفت: با توجه به رهنمودهای بزرگان دین، خواص کسانی هستند که دین را به خوبی فهمیده اند و به آن عمل می کنند.

وی در ادامه افزود: نقش خواص و دین مداران، در حفظ آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بسیار کلیدی و مهم است. از این رو خواص همواره باید مراقب باشند که از خط خدامحوری فاصله نگیرند و تنها در این مسیر حرکت کنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه(س) در تعبیر دیگری از خواص اظهار داشت: در بیانی دیگر، اگر خواص را در رده های اجتماعیِ گوناگون ببینیم، هر اندازه این رده ها به حکومت اسلامی نزدیک تر شوند، باید به اهداف امام راحل که در مسیر عبودیت است دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی در باب مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه در بسط و گسترش نیروهای انقلابی، بیان داشت: وظیفه حوزه های علمیه در درجه اول، تربیت و پرورش انسان های خدامحور است. اگر طلاب، خدامحور باشند، قطعا انقلابی نیز خواهند بود، چون در ذات خدامحوری، انقلاب و نهی از اطاعت طاغوت وجود دارد. اگر طلبه انقلابی نشد، باید بدانیم که قطعا ایرادی در کار تشریح وجود داشته و بحث خدامحوری را آن طور که باید، تبیین نکرده ایم.

جان نثاری با بیان اینکه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی مهم و اساسی داشته اند، گفت: همان طور که می دانیم به لحاظ سرشماری، زنان نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند و نیم دیگر جامعه ما که مردان هستند، زیر دست همین زنان تربیت و پرورش می یابند. از این رو زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن آن نقشی اساسی و کاربردی داشته اند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه(س) در ادامه افزود: همچنین زنان جامعه ما، در حوزه های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی به همین ترتیب نقش های مؤثری دارند. زنان هستند که می توانند روحیه خدامحوری و انقلابی گری را در فرزندان نهادینه کنند. در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم، مادرانی را که فرزندان خود را جبهه می فرستادند و امروز برای دفاع از دیانت و اسلام رهسپار حرم اهل بیت(ع) می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر یک از ما وظیفه داریم بیندیشیم که آیا تا به امروز، ادامه دهنده راه فجرآفرینان بوده ایم. اگر این گونه بوده ایم، باید خدا را شاکر باشیم. در غیر این صورت بهتر است تجدید نظری در افکار و اعمال خود داشته باشیم. ان‌شاءالله خداوند ما را در جرگه فجر آفرینان قرار دهد./302/966/ب1

ارسال نظرات