۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۳۹۹
پژوهشگر حوزه خانواده:

زندگی دلنشین درگرو تغییر نگاه به وقایع روزمره است

حجت الاسلام داوودی نژاد با بیان این که خداوند متعال به زنان قدرتی عنایت کرده تا در فضای خانه و خانواده آرامشی بی نظیر مهیا کنند، گفت: تلاش کنید تا مودت و محبت همچنان در خانه و خانواده ریشه بدواند.
داوود نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستاد خبری بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، پژوهشگر حوزه خانواده در مراسم پیوند آسمانی زوج دانشجو در حرم مطهر رضوی به تبیین 5 قانون نگرش مثبت، محبت درمانی، راز درمانی، اخلاق پسندیده و صبوری به عنوان پنج قانون خوشبختی پرداخت و تضمین کرد که با پایبندی به این قوانین، زندگی عطر خوشبختی و سعادت به خود می گیرد.

وی در تمجید نگرش مثبت زوجین به وقایع زندگی تصریح کرد: اگر نگاهمان را عوض کرده و به گونه دیگری به وقایع نگاه کنیم می بینیم بر خلاف تصور ما زندگی هایمان سیاه نیست؛ یکی از مهمترین ضرورت های امروز نیز تغییر نگاه به دنیای پیرامونی است که سبب شیرین شدن زندگی می شود. 

حجت الاسلام داوودی نژاد با بیان این که اگر مصائب و گرفتاری ها را تکرار کنیم آنان را باور می کنیم، به زوج های جوان خاطر نشان کرد: اینگونه زندگی هایتان در مصائب و گرفتاری ها رنگ سیاهی به خود می گیرند.

تلاش کنید مودت در خانواده ریشه دار و مستمر باشد

این مدرس دانشگاه با بیان این که خداوند متعال شما را زوج آفریده تا در کنار یکدیگر به آرامش برسید، بیان کرد: آرامش بیش از آنکه در مرد باشد نزد زنان است و در این کتاب الهی، زنان مظهر آرامش اند و خداوند متعال به آنان قدرتی عنایت کرده تا در فضای خانه و خانواده آرامشی بی نظیر مهیا کنند.

وی به آیه «ومِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً» اشاره کرد و یادآور شد: تلاش کنید تا مودت و محبت همچنان در خانه و خانواده ریشه بدواند.

حجت الاسلام داوودی نژاد با بیان این که سفارش پیامبر گرامی اسلام(ص) مبنی بر برخورد خوب و شایسته با اهل خانه است، تصریح کرد: در دعوای بین یکدیگر گاهی خودتان را بازنده معرفی کنید تا پایه های زندگیتان سست نشود و رابطه با همسرتان را حفظ کنید.

هدیه مرد به زن او را عفیف می کند

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به لزوم هدیه دادن زوجین به یکدیگر در مناسبت های خاص اظهار کرد: هدیه مرد به زن او را عفیف می کند، همچنین کمیت هدیه از کیفیت آن ارزش والاتری برایشان داشته باشد.

وی با بیان این که یکی از اشتباهات استراتژیک زنان این است که می خواهند از وقایع منفی به مثبت برسند، یادآور شد: از آنچه که دارید سپاسگزار باشید و با بیان جملات محبت آمیز، قدردان یکدیگر باشید.

عدم رازداری از مهمترین دلایل طلاق در کشور است

حجت الاسلام داوودی نژاد  با تأکید بر که زوجین رازدار یکدیگر باشند و رازی را به بیرون خانه انتقال ندهند، گفت: زوجین مصداق لباس یکدیگرند و باید رازها را در چارچوب خانه نگه دارند چرا که عدم رازداری یکی از 5 علت اصلی طلاق در کشور است، در صورتی که همسران باید از عیب های هم چشمپوشی کنند.

گره و مشکلات زندگی را به دست خودتان حل کنید

مدرس دانشگاه به زوج های جوان توصیه کرد: در صورت پیش آمدن خصومتی با یکدیگر حرف بزنید، در کنار هم غذا بخورید و به یکدیگر محبت کنید، هر بار گره زندگیتان به دست دیگران افتاد آن را رها نکنید و در شرایطی که طرف مقابلتان مقصر است گذشت کنید تا دعوا خاتمه پیدا کند.

وی اضافه کرد: در مشکلات، صبوری زیبا داشته باشید، صبوری زشت در نظر امام صادق(ع) به معنای صبر توام با سرزنش است و عده ای گرچه صبر دارند اما برای آینده نقشه طراحی می کنند.

در زندگی مکان شناس و زمان شناس باشید

حجت الاسلام داوودی نژاد خاطرنشان کرد: هیچگاه حین عصبانیت دفاع نکنید، داد نزنید چرا که ادب و غضب کنار هم جمع نمی شوند، به جای انتقاد پیشنهاد بدهید و به معنای واقعی کلمه مکان شناس و زمان شناس در حرکات و سکنات زندگیتان باشید./864/101/ب2

ارسال نظرات