۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۷۹۴۲۸
همزمان با فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

10 عنوان کتاب جدید با موضوع شهدای انقلاب اسلامی در مشهد رونمایی شد

مراسم رونمایی از 10 عنوان کتاب ارزشمند پیرامون شهدای انقلاب اسلامی مشهد مقدس، با حضور وحید جلیلی، معاون فرهنگی شهردار مشهد و تنی چند از نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب برگزار شد.
انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم رونمایی از 10 عنوان کتاب ارزشمند پیرامون شهدای انقلاب اسلامی مشهد مقدس، شامگاه سه شنبه با حضور وحید جلیلی، معاون فرهنگی شهردار مشهد و تنی چند از نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب در محل تالار شهر مشهد برگزار شد.

هدایت الله بهبودی، نویسنده کتاب «شرح اسم» میهمان ویژه این مراسم بود که در سخنانی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تأکید بر اهمیت نگارش تاریخ موضوعی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کتاب هایی که در این مراسم رونمایی می شود، شناسنامه شهر شماست و هویت مشهد و ایران اسلامی را به نمایش می گذارد.

وی با اشاره به قیام دهم دی ماه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: بنا بر آمار رسمی که در دولت پهلوی منتشر شد، شهدای نهم و دهم دی ماه بیشتر از شهدای 17 شهریور بوده است و این یک اتفاق عظیم بوده که در مشهد مقدس رقم خورده است.

بهبودی عدم برخورد عقلانی با مفاهیم انقلابی را یکی از چالش های پیش روی انقلابی گری دانست و افزود: بعد از 37 سال از گذشت انقلاب اسلامی امروز موضوع انقلاب برای ما معمولی جلوه داده می شود که دلیل آن عدم برخورد عقلانی است.

در ادامه این مراسم، از 10 عنوان کتاب ارزشمند درباره تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی در مشهد رونمایی شد که کتاب های «مشهد در انقلاب»، «گوهر یک دانه»، «بزرگ چهنو»، «دخترانم شهید می شوند» و «موافق خان کوچک» از آن جمله است.

گفتنی است در پایان ویژه برنامه «میراث انقلاب» از هنرمندان ارزشی، آقایان محمدرضا عطایی و رمضانعلی شاکری از سوی خلیل موحدی، نماینده شورای شهر مشهد و وحید جلیلی، معاون فرهنگی شهردار مشهد تقدیر به عمل آمد./202/820/ب1

ارسال نظرات