۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۷۹۴۶۰
مدیر مدرسه علمیه حجت:

زنان در فجر انقلاب خوش درخشیدند

متینی گفت: زنان در زمان انقلاب، در عرصه های تقابل با نظام ستمشاهی حضور فعال داشتند چنان که با ایثار گری، زمینه رشادت مردان را در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حریم مقدس اهل بیت(ع) فراهم کردند.
دهه فجر

مهری متینی مدیر مدرسه علمیه حجت(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در باب مهمترین شاخصه پیشرفت کشور درسایه انقلاب با گذشت 4 دهه از آن، گفت: اصلی ترین شاخصه انقلاب اسلامی ما، ولایت فقیه است که همین امر موجبات همدلی و وحدت هر چه بیشتر را فراهم آورده است.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر انقلاب ما از مرجعیت شیعه و ولایت فقیه بهره نمی گرفت، به چه سرنوشتی دچار می شد، افزود: همان طور که شاهد هستیم، بسیاری از انقلاب ها به واسطه دسیسه هایی از جانب دشمنان، به بیراهه رفتند و اهداف انقلاب شان محقق نشد. اگر انقلاب اسلامی ما سد مستحکم ولی فقیه را نداشت، قطعا به این سرنوشت و سرانجام دچار می شد.

مدیر مدرسه علمیه حجت(عج) در تحلیل دشمنی های مکرر جهان استکبار و عوامل آنها در منطقه با انقلاب اسلامی، گفت: علت این دشمنی به جهت این است که ما نتوانیم یک الگوی موثق از نظام اسلامی به جهانیان ارائه دهیم. چون استکبارجویان می دانند امکان این وجود دارد که مردم کشورهای دیگر با معرفت به عمق نظام و انقلاب اسلامی، همین انقلاب را در کشورهای شان طلب کنند.

وی با اشاره به نقش خواص و مسؤولان در حفظ آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب، اظهار داشت: این عده باید بر خود وظیفه بدانند که بینش و آگاهی کافی به مردم بدهند و اهداف و برنامه های انقلاب را به خوبی تشریح کنند تا همواره آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی در یاد و خاطرات زنده و جاوید بماند.

متینی در باب مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه در بسط و گسترش نیروهای انقلابی، گفت: بزرگترین وظیفه این قشر تأثیرگذار، شناساندن امام خمینی(ره) و آرمان های ایشان به نسل های بعد از انقلاب جهت روشن گری و بصیرت بخشی به آنان است. ان شاء الله با الگو گرفتن، ادامه دهنده راه امام راحل و شهدا باشند.

وی در پایان درباره نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: زنان نه تنها در زمان انقلاب نقش حمایتی داشتند، بلکه در بسیاری از موقعیت ها شخصا در عرصه های تقابل با نظام ستم شاهی حضور پیدا می کردند. همچنان که با ایثارگری های شان، زمینه رشادت مردان را در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حریم مقدس اهل بیت(ع) فراهم کردند./302/966/ب1

ارسال نظرات