۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۸۰۵۸۱
نماینده مردم تبریز:

حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی در عمل اثبات شود

سعیدی با تأکید بر این‌که نباید از تولیدکننده غفلت شود، گفت: متاسفانه برخی کارگاه‌های تولیدی به دلیل عدم حمایت؛ تعطیل، برخی نیمه تعطیل و در آستانه تعطیلی هستند.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار داشت: نگرش شعاری برخی متولیان امر نسبت به نامگذاری سال غیر قابل قبول است.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس ژرف‌اندیشی خاصی نسبت به نامگذاری سال‌ها اقدام می کنند، خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی دارای مؤلفه‌های ویژه‌ای است که از چند جهت قابل بررسی می باشد، هم تولیدکننده، هم مصرف‌کننده و هم دولت به عنوان ناظر و ضامن تولید داخل وظایف خطیری بر عهده دارند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر گرایش هر ایرانی به خرید کالای وطنی گفت: در آستانه فرا رسیدن سال جدید و خریدهای نوروزی چه خوب است مردمخرید شب عید خود را از کالای ایرانیی انتخاب کنند چراکه سود حاصل از این گردش مالی به نفع کارگران و تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از محصولات تولید شده در کارخانه‌های ایران هم‌تراز و حتی فراتر از استانداردهای تولید شده در اروپا است، افزود: این در حالیست که کالای ایرانی با قیمتی کمتر و کیفیت بالاتر به بازار عرضه می‌شود، اما گاه مشاهده می شود که عده‌ای بدلیل برخی تجمل‌گرایی‌های بی‌مورد باز نسبت به خرید کالای خارجی تمایل دارند.

سعیدی در ادامه با تاکید بر این‌که نباید از تولیدکننده غفلت شود، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم کالای قاچاق باعث ضربه خوردن صنعت کشور شود، متاسفانه در حال حاضر در برخی عرصه‌‎ها این اتفاق افتاده و اکثر کارگاه‌ها با آسیب جدی مواجه شده اند؛ به طوری که بعضی از آنها تعطیل، برخی نیمه تعطیل و در آستانه تعطیلی هستند.

نماینده مجلس در خصوص حمایت دولت از صادرکنندگان نیز گفت: در این زمینه مشکلاتی وجود دارد؛ به طوری که نه مشوق‌های صادراتی وجود دارد و نه حمایت‌های که باید باشد از تولیدکننده داخلی برای حضور در بازارهای جهانی صورت می‌گیرد؛ اگر بخواهیم تولید قوام بگیرد، دولت باید به وظایف قانونی خود عمل کنند./302/935/ب1

ارسال نظرات