۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۸۰۵۹۵
سخنران حرم رضوی:

اهل بیت، شیوه زندگی کردن را آموزش داده اند

حجت الاسلام کاظمیان پور با بیان اینکه انبیا و اولیای الهی چگونگی زندگی کردن را به ما انسان ها آموزش داده اند، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگو و اسوه زندگی هستند.
حجت الاسلام کاظمیان پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی محمد کاظمیان پور، سخنران و خطیب حرم رضوی عصر امروز در جمع زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره)، به بیان و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: خداوند متعال حضرت زهرا(س) و اولیای الهی را حجت های الهی برای انسان ها قرار داده است

 وی با بیان اینکه انبیا و اولیای الهی چگونگی زندگی کردن را به ما انسان ها آموزش داده اند، بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگو و اسوه زندگی هستند.

حجت الاسلام کاظمیان پور در ادامه با اشاره به حدیث امام حسین(ع): «ايها الناس نافسوا في المكارم و سارعوا في المغانم و لا تحتسبوا بمعروف لم تجعلوا» به تدبر و تفکر در سیره زندگی انبیا و اولیای الهی تاکید کرد و افزود: انسان باید در زیبایی های معنوی زندگی در تعاملات با دیگران پیشگام باشد.

سخنران حرم رضوی در ادامه به موضوع سلام در سیره اهل بیت علیهم السلام و حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: یکی از واژه هایی که بسیار در زیارتنامه ها بر زبان می آید واژه سلام است.

وی با بیان اینکه یکی از پرکاربردترین واژه ها در فرهنگی دینی و اسلامی، موضوع سلام کردن است که متاسفانه امروزه در میان جامعه اسلامی کم رنگ شده است، گفت: سلام، ادب اسلامی است.

حجت الاسلام کاظمیان پور با اشاره به اینکه یکی از عبارت هایی که بسیار در قرآن تکرار شده است واژه سلام است، اظهار داشت: واژه سلام 42 مرتبه در قرآن کریم آمده است.

وی با بیان اینکه نخستین کسی که از واژه سلام استفاده کرده و به بندگان خود یاد داده است ذات اقدس اله است، بیان داشت: تعابیر سلام علی نوح، سلام علی ابراهیم و....بسیار در قرآن کریم بیان شده است.

سخنران حرم رضوی با تاکید بر اینکه سلام، تحیت الهی و خدایی است که بهشتیان در بهشت از آن استفاده می کنند، ادامه داد: یکی از نام های بهشت، دارالسلام است که خداوند برای بندگان خود قرار داده است.

سیره اولیا و انبیای الهی تواضع و فروتنی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیره اولیا و انبیای الهی تواضع و فروتنی است، گفت: مومنان باید اهل تواضع و فروتنی باشند و خودشان را از دیگران کوچکتر بدانند.

سلام کردن، رمز ورود در دنیای محبت و عاطفه 

حجت الاسلام کاظمیان پور با تاکید بر اینکه مومنان باید از صفت تکبر به دور باشند، به حدیث امام صادق(ع): «إِنَّ مِنَ التَّوَاضُعِ أَنْ يَرْضَى الرَّجُلُ بِالْمَجْلِسِ دُونَ الْمَجْلِسِ وَ أَنْ يُسَلِّمَ عَلَى مَنْ يَلْقَى»اشاره کرد و افزود: دو نشانه که برای انسان متواضع وجود دارد این است که به هر كس که برخورد می کند سلام كند و جدال و بحث را ترک کند اگر چه حق هم با او باشد.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از مظاهر محبت و دوستی سلام کردن به دیگران است، گفت: سلام کردن رمز ورود در دنیای محبت و عاطفه هاست./202/859/ب1

ارسال نظرات