فتنه امروز بزک کردن استکبار است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حمید رسایی، پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه صدر اصفهان، با اشاره به اشتباهات برخی رؤسای جمهور کشور و خواص و رجال، گفت: بسیاری از خواص و بزرگان هستند که در آزمونها و امتحانات سربلند بودند و موفق از این آزمونها بیرون آمدند.
وی در ادامه افزود: چون برخی خواص عملکرد درستی ندارند و مواضع درستی نمیگیرند مردم خیال میکنند رهبری تنها است، اما راه برگشت برای همه وجود دارد، زهیر جز ساکتین صفین بود اما جز خواص عاشورا شد و اشتباه گذشته خود را جبران کرد، ممکن است افرادی که امروز مردود شدند در فتنهها و اتفاقات بعدی جزء افراد بصیر و خواص شوند و برعکس آن نیز ممکن است.
مدیر مسؤول هفته نامه ۹دی، با طرح این سؤال که چرا علیرغم همه شرایط سخت و مشکلات دو رهبری که کشور داشت و دارد مردود نشدند و نفوذ در جایگاه ولایت فقیه صورت نگرفت، تصریح کرد: باید ببینیم نفوذ از چه راهی صورت میگیرد، نزدیکترین نماد به ولایت فقیه جایگاه طلبگی و لباس مقدس روحانیت است، شرایط ولایت فقیه با دیگر مسؤولان متفاوت است، رهبری با همه رهبران دنیا تفاوت دارد و از معنویت و تقوای ویژه برخوردار است.
وی دنیا طلبی و بیتقوایی را از عوامل نفوذ در افراد عنوان کرد و گفت: دنیا پرستی وابستگی به دنیا میآورد و به همین خاطر است که اشخاص تحت تأثیر نفوذ کنندهها قرار میگیرند، کسانی که در کشور شاهد سقوط آنها هستیم یا تقوا را از دست دادند، یا دنیا طلبی آنها را به سقوط کشید یا اینکه عدم شجاعت باعث شده است که دچار مشکل شوند، در دولت فعلی دنیا طلبی یک ملاک است، ۶ وزیر این دولت از ۳۰۰ میلیارد تا ۱۰۰۰ میلیارد ثروت دارند، ۲ وزیر هنوز حاضر نشدهاند طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اموال و داراییهای خود را اعلام کنند.
حجت الاسلام رسایی با اشاره به الزام وزرا و مسؤولان بنابر قانون اساسی مبنی بر اعلام داراییها و اموال خود، اظهار کرد: وزرا و مسؤولان رانت اطلاعاتی دارند و از قدرت بالا هم برخوردار هستند، در مسأله خاوری طی یک روز درخواست اینها به یک شعبه بانک در خوزستان رفت و نتیجه آن آمد، این یعنی رانت و وجود توصیه.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس، خاطرنشان کرد: عدم فهم درست از دین یکی دیگر از عناصری است که موجب نفوذ در افراد میشود، کسانی که دین را نمیفهمند از همین ضعف خود ضربه میخورند، در ولایت فقیه نفوذ صورت نمیگیرد چرا که این مدل نیازمند کسی است که در اوج علم و تقوا باشد، کسی که در جایگاه ولایت فقیه است نزدیکترین جایگاه به معصوم را دارد، ما اگر میخواهیم به این جایگاه نزدیک باشیم، باید به نحوی زندگی کنیم که نفوذ ناپذیر باشیم، اگر میخواهیم مورد نفوذ نباشیم باید تقوا داشته باشیم، شجاعت داشته باشیم و از غیر خدا نترسیم و دین را به درستی بفهمیم، اگر مجتهد نیستیم باید مقلد خوبی باشیم تا نفوذ دشمن ما را به سقوط نکشد.
تا قبل از سال 76 جریان اصلاحات وجود نداشت
وی با اشاره به دسته بندیهای سیاسی در ابتدای انقلاب، عنوان کرد: تا پیش از سال ۷۶ و رأی آوردن خاتمی اسمی از اصلاحات و اصلاح طلبی نبود، پس از برخی کرنشها و سازشها با استکبار برخی دغدغههایی نسبت به حفظ اصول پیدا کردند و اصولگرا نامیده شدند، رهبر انقلاب اصلاح طلبی را به دو قسمت آمریکایی و اسلامی و حفاظت از اصول دسته بندی کردند، رهبر انقلاب دیدگاه دقیقی نسبت به اشخاص و جناحها دارند، اصلاح طلبی با اتفاقات مجلس ششم دچار بدنامی شد از طرفی با آمدن احمدینژاد اصولگرایی آبرومند شد، تا اینکه در سال ۸۸ و فتنه برخی اصولگرایان با کینههایی که از احمدینژاد داشتند وارد حیطه فتنهگران شدند، رفته رفته برخی اصولگرایان از حیطه انقلابی بودن خارج شدند و مورد نقد جدی قرار گرفتند.
حجت الاسلام رسایی با اشاره به ملاکهای انقلابی بودن و انقلابیگری، تصریح کرد: با مشاهده شرایط کشور و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، انگار کسی کشور را اداره نمیکند و همه چیز رها است، امروزه مصاف انقلابیها و غیرانقلابیهای درون نظام است، کسانی که در عمل به اصول انقلاب پایبند باشند جزء انقلابیون خواهند بود، افرادی که به عنوان چهره مطرح بودند اما در اتفاقات مهم موضعگیری نمیکردند و منتظر نظر رهبری بودند، اینها انقلابی نیستند.
مدیر مسؤول هفته نامه ۹ دی، عوامل درونی را عنصر اصلی فتنه عنوان کرد و افزود: اگر قرآنها بر سر نیزه رفت و افرادی دچار تردید شدند و معاویه به نتیجه رسید به دلیل عنصری بود به نام اشعث که اذهان را برای پذیرفتن حیله دشمن آماده کرد، در فتنه سال ۸۸ و دیگر فتنه ها که تقریبا هر ۱۰ سال درگیر آن بودیم نیز چنین عواملی دخیل هستند، در سال ۷۸ جریان اصلاحات آمریکایی را افرادی هدایت میکردند جزو یاران امام خمینی محسوب میشدند، در سال ۸۸ نیز چهارمین فتنه کشور رخ داد، ریشه این جریان در شهریور ۸۷ شکل گرفت.
بازخوانی فتنه از سوی رهبری به علت ادامه داشتن فتنه است
وی ادامه داد: در فتنه سال ۸۸ اشخاص درون نطام دخیل بودند و نقش داشتند، فتنه ادامه خواهد داشت که رهبری همواره مسائل فتنه را بازخوانی میکنند و اجازه نمیدهند مردم از فتنه دچار غفلت شوند، فتنه امروز ما بزک کردن استکبار است که در رأس این بزک کردن دولت قرار دارد، پس از آمدن ترامپ جوری رفتار میکنند که به مردم القاء شوند ترامپ غیر از آمریکا است و مشکل از آمریکا نیست بلکه مشکل ترامپ است در حالی که تحریمها ریشه در برنامههای اوباما دارد، فرق ترامپ و اوباما در این است که ترامپ خوی وحشی دارد، بحث آشتی ملی بخشی دیگر از فتنه است که رهبر انقلاب شخصا علیه آن موضع گرفتند.
حجت الاسلام رسایی در ادامه خاطرنشان کرد: قوه قضاییه با عملکرد دولت به ویژه عملکرد برخی اطرافیان و منصوبین دولت بررسی اینها را در دستور کار قرار داد، برخی برخوردها موجب میشد بدبینی نسبت به نظام پیش آید، از طرفی هر برخوردی تفسیر سیاسی میشد، همه این برخوردها در روند قوه قضاییه بود و لازم است که دستگاه قضا عملکرد مستقل داشته باشد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، پیرامون انتخابات سال آینده، اظهار کرد: ۲ جریان فکری و سیاسی در کشور فعال هستند، اصولگرا و اصلاحطلب، اینها دو مبنا دارند، جریان اصلاحات برایش رسیدن به قدرت مهم است و ساز و کار پادگانی دارد که بدنه این جریان هم از آن تبعیت میکنند، نظیر فشاری که به عارف وارد شد برای انصراف در انتخابات، این بدنه همیشه رأی داده است به گزینههایی که جریان مطرح میکند و مبنای آن قدرت طلبی است.
اصولگرایی واقعی جریان تکلیف گرا است
وی در ادامه افزود: اصولگرایی واقعی جریان تکلیفگرا است، تجمع چهرهها و اشخاص و گروهها برای ما تعیین تکلیف نمیکند، بلکه ما معتقدیم یا امام معصوم یا ولی فقیه باید برای ما تعیین تکلیف کند، این تعیین تکلیف گاهی نظیر استکبار ستیزی از طرف منبع تکلیف به صورت مصداقی مشخص میشود، گاهی اما منبع تکلیف نمیخواهد یا نمیتواند مصداق تعیین کند، ما باید زمانی که از دیدگاه ولی فقیه آگاه میشویم به تکلیف خود عمل کنیم، رهبری در انتخابات شخص تعیین نمیکنند بلکه شاخص تعیین میکنند، هرکدام از ما با بررسی شاخصها ممکن است به اشخاص مختلفی برسیم، ولی در کار اجتماعی اگر یقین فردی ما با یقین اجماع تقابل پیدا کند و لازم است اکثریت به یک اجماع برسند راه حل این است که از قاعده اقناع استفاده کنیم، یعنی باید هرکدام در قانع کردن دیگری تلاش کنیم و سعی کنیم به نتیجه برسیم.
حجت الاسلام رسایی با بیان اینکه باید بین صالح مقبول و اصلح سبک و سنگین کرد تا به یک نتیجه مطلوب برسیم، تصریح کرد: مشکل این است که در اصولگرایی برخی پادگانی عمل میکنند و بدنه اصولگرایی را قانع نمیکند، پادگانی عمل کردن در اصولگرایان در تهران نتیجه نداد، پایگاه رأی اصولگرایان جنوب تهران بود و اصلاحطلبان شمال تهران، اصولگرایان در تهران نتوانستند سمپات سازی کنند و کف جامعه را جذب کنند، در جنوب تهران ۲۰ درصد کاهش حضور بود در حالی که شمال تهران ۲۰ درصد افزایش حضور داشت و این به دلیل نبود وحدت در ارزشها و بینشها در لیست اصولگرایان بود که موجب شد کف جامعه را جذب کنند.
روحانی در انتخابات سال آینده دچار کاهش رأی خواهد شد
وی گفت: انسان تکلیف مدار به دنبال تکلیفی میرود که نتیجه آن روشن و بر اساس اصول باشد، روحانی در انتخابات آینده روحانی شرایط سال ۹۲ را ندارد، ۴ سال پیش کمتر از ۵۱ درصد به روحانی رأی دادند، روحانی یک شخصیت سفید بود که مردم در عملکرد وی دنبال اثری در سفره خود نبودند، روحانی در انتخابات از همه اشخاص خرج کرد و خود را شخصی مرضی الأطراف معرفی کرد، روحانی قولهای بسیاری در زمینههای مختلفی نظیر مسکن مهر و شرایط اقتصادی داد، نکته دیگر اینکه مردم هنوز به روحانیت احترام میگذارند و وی نیز روحانی بود.
حجت الاسلام رسایی ادامه داد: با همه این شعارها و حرفها آقای روحانی ۷دهم درصد رأی بیشتر آورد، اما اکنون از دیدگاه مردم وی نه تنها هیچ دستاوردی نداشت و وعدههایش عملی نشد، بلکه وجهه روحانی هم ندارد، دیگر پرونده وی سفید نیست و اختلافاتش با رهبری هم مشهود شده است، سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم هم نچرخید، ۴۹ درصدی که به وی رأی ندادند که هزاران دلیل برای رأی ندادن دارند، از طرفی حامی اصلی وی آقای رفسنجانی هم وجود ندارد، همچنین کسانی که به روحانی رأی دادند هم دلایل خود را از دست دادهاند، با این تفاسیر شاهد ۲۰ الی ۳۰ درصد کاهش رأی وی خواهیم بود، برجام هم که همه تخم مرغهای دولت در آن بود توسط اوباما شکسته شد،ذاز طرفی هم شاهد ناتوانی دولت در مدیریت کشور به ویژه در شرایط بحرانی هستیم، اینها همه موجب شکست روحانی در انتخابات سال آینده میشود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی و کاندیدایی که پرونده سفید و قدرت بیان داشته باشد بسیار مهم است، آقای روحانی ادبیات سخنوری قوی دارد درحالی که دیگر رقبا یا لکنت داشتند یا توان مقابله نداشتند./1304/پ201/ص