۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۸۲۴۵۱
مدیر مدرسه علمیه الامام القائم مطرح کرد؛

منشور روحانیت؛ مهمترین توصیه‌ها و دغدغه‌های امام راحل

مدیر مدرسه علمیه الامام القائم(عج) با بیان اینکه امام راحل در منشور روحانیت آخرین و مهمترین توصیه‌ها و دغدغه‌های خویش را در زمینه حوزه و روحانیت ذکر می‌کنند، گفت: در حوزه‌ علمیه باید روحانی انقلابی، شجاع و با ایمان تربیت شود.
بدری

حجت الاسلام سیدمجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه الامام القائم(عج)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز صدور منشور روحانیت، گفت: امام راحل در سوم اسفند سال 67 سندی با عنوان منشور روحانیت صادر کردند که آخرین و مهمترین توصیه‌ها و دغدغه‌های ایشان در زمینه حوزه و روحانیت ذکر شده است.

وی با بیان اینکه در منشور روحانیت امام راحل به نقش هدایتگری حوزه علمیه اشاره می‌کنند، ابراز کرد: روحانیت نقش اساسی در هدایت جامعه دارد و این امر در طول تاریخ صادق بوده است.

حجت الاسلام بدری با بیان اینکه امام راحل در منشور روحانیت تحلیل‌ها و هشدارهای اساسی را متذکر می‌شوند که عمل به آن بسیار ارزشمند و راهگشا خواهد بود، گفت: امام راحل تربیت شده همین مکتب است، ایشان در سایه تربیت دینی، انقلابی در جهان ایجاد کردند که در تاریخ نظیر نداشت.

مدیر مدرسه علمیه الامام القائم(عج) با تاکید بر اینکه طلاب و حوزویان باید با تاثیرگذاری در جامعه جهان را متحول کنند، گفت: هدایتگری با رفتار نیکو و تبلیغ معارف دینی امکان پذیر خواهد بود رسالت انبیا نیز هدایت جامعه بشری بوده و امروز روحانیت در امتداد رسالت انبیا ایفای نقش می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه‌ علمیه باید روحانی انقلابی، شجاع و با ایمان تربیت شود و این مطلوب‌ترین هدف حوزه علمیه به شمار می‌رود./302/813/ب1

ارسال نظرات