۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۸۲۸۵۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

نصیحت غذای عقل است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه موعظه غذای عقل و قلب است، گفت: قرآن کریم موعظه الهی و گوش واسطه شنیدن این موعظه است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز به مناسبت ایام فاطمیه در هیات صاحب الزمان(عج) تهران با اشاره به را و روش زندگی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم دشمن حضرت جبرئیل را کافر معرفی می‌کند.

وی افزود: نخستین قومی که نسبت به حضرت جبرئیل دشمنی ورزیدند قوم یهود بود، روزی بزرگان یهود گرد هم جمع شدند و ابراز کردند که ما کتاب و پیامبر داریم پس نباید حضرت جبرئیل بر حضرت محمد(ص) نازل می‌شد و مقام نبوت و کتاب قرآن را به ایشان ابلاغ می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در تبیین اینکه دشمنی با حضرت جبرئیل دشمنی با خداست، ابراز کرد: دشمنی با خداوند متعال کفر است، خداوند در قرآن کریم از حضرت جبرئیل را با نامهای ملک، شدیدالقوا، روح الامین و جبرئیل یاد می‌کند.

این مفسر قرآن کریم درباره مقام حضرت جبرئیل، ادامه داد: پیامبر(ص) به حضرت جبرئیل می‌فرمایند: ای جبرئیل مرا موعظه کن؛ این نشان از عظمت این ملک دارد چرا که پیامبر(ص) با وجود این که علم لدنی داشتند اما از حضرت جبرئیل موعظه می‌طلبد و این امر ارزش نصیحت را می‌رساند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به علم عظیم پیامبر(ص)، گفت: علم پیامبر(ص) به حدی بود که اخبار آینده و گذشته را برای مردم بازگو می‌کردند و به علم آسمان و زمین آشنا بودند و به همه علوم قرآن اطلاع داشتند اما هرگز به علمی که در سینه داشتند مغرور نشدند بلکه از روی تواضع از حضرت جبرئیل موعظه درخواست می‌کردند.

خطیب مشهور با بیان اینکه هیچ غذایی مانند موعظه روح و جان را پرورش نمی‌دهد، عنوان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: شما خادم دنیا نشوید دنیا باید خادم شما بشود؛ انسان نباید حلال و حرام را مختلط کند و احکام را نادیده بگیرد زیرا دنیا ارزش گناه ندارد.

این استاد اخلاق گفت: انسان نباید دین خود را به عالم دنیا بفروشد امام علی(ع) می‌فرمایند: دنیای شما نزد من از آب ریزش بینی بز دچار بیماری جزام شده کمتر است؛ در حالی که برخی برای این دنیا دست به هر کاری می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان در دنیا باید به گونه‌ای زندگی کند که آخرتش به خطر نیوفتد، بیان داشت: موعظه غذای عقل و قلب است، امام علی(ع) به امام حسن(ع) می‌فرمایند: نصیحت نصیحت کنندگان دل مرده را زنده، کافر را به مسلمان، بی ادب را مودب، حرام خوار را حلال خوار می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قرآن کریم موعظه الهی و گوش واسطه شنیدن این موعظه است./813/202/ب1

 

 

ارسال نظرات